Jag tror det är en del av evolutionen att det kommer nya sätt för ex tidningar att få tag på information. Att tidningarna använder sig av läsarnas bilder är rätt logisk utveckling då tekniken tillåter detta i en helt annan utveckling än förr.
Frågan blir snarare vart Aftonbladet och andra tidningar tar vägen när folk kommer på att det är ganska enkelt att skapa en tidning på nätet
Den utvecklingen kan bli spännande? Än så länge är det mest ultra höger rörelser som skapat en uppsjö av nyhetssidor på nätet för att sprida sin skit propaganda. jag väntar med spänning på den första renodlade fria nyhetssidan på nätet som inte har någon ideologisk koppling, den dagen kanske expresssen och AB får maka på sig?
Vi har sett hur några enskilda bloggare kan skapa opinion så aspekterna av detta finns redan på nätet. Personligen tror jag att AB och andra kvällstidningar snart är ett minne blott detsamma alla skivbolag ialf de stora
Om 20 år kommer vi nog att ha ett helt annat medialt samhälle på gott och ont.
Det var inte många som kunde ana att utvecklingen skulle gå åt detta hållet för 20 år sedan?
1995 hade inte många hört talas om internet. En kul grej är att Ansel Adams min husgud pratade om digitalt foto innan sin död i början på 80 talet. Vem vet vilket märke som är bäst om 20 år :-D