Photocon
Aktiv medlem
Och du är inte först med att kalla dig pessimistkonsult, Lennart. Euskefeurat var före. Det passar som bra in i den norrbottniska folksjälen.
http://www.youtube.com/watch?v=JQX4NPUAonI&feature=youtube_gdata_player
Ja, där ser man. Får väl bli "Mörktänkarcoach" istället. I övrigt sällar jag mig till Sten-Åkes tankar om det hela.
Vad gäller begreppet konsult har för mig att förre franska presidenten Pompidou ytrrade något som hade den här andemeningen. Inte helt ordagrant citerat m a o, men ingen poäng förlorad.
"De tre främsta faktorerna för att få något att gå snett är Kvinnor, Spel och Konsulter. Kvinnor är det behagligaste sättet, spel är det snabbaste men konsulter det säkraste"
Vidare närmar sig Julen, där jag önskat att Bengt Sändh sjungit "Nu är den förbannade julen här..." istället för dito "sommaren". Jag HATAR dessa påtvingade träffar där allt ska vara så saaaatans trevligt.
För övrigt är ju julen egentligen en religiös högtid. Jesus drev månglarna ur templet för längesedan. Nu styr månglarna templen. Även för agnostikern eller den icke troende borde månglarjulen te sig alltmer hysteriskt smaklös.
Senast ändrad: