Jag vet inte om jag tillhör den skaran Du inte vill ha i närheten av produktutveckling i framtiden?
I framtiden vet jag inte vad jag gör, men idag har jag några fingrar med i produktutveckling av produkter som alla, precis alla, använder varje dag.
(nej, det är inte toapapper)
Steg ETT av en produktutveckling är en behovsanalys hos presumtiva klienterna/kunderna/kosumenterna - målgruppen helt enkelt.
Steg TVÅ, om steg ETT är positiv, mervärdesanalys.
Steg TRE, om steg TVÅ är positiv, tar ekonomerna vid.
Steg FYRA - gör om steg ETT och TVÅ ett par gånger tills steg TRE är nöjda.
Steg FEM - Powerpoint - förklara för beslutsfattarna vad Ni gjort det senaste kvartalet och varför det kostat massa pengar.
Steg SEX (om man inte fått sparken efter steg FEM) är den viktigaste - Marknadsundersökningen - sker oftast genom att lobba, forum, fiktiva produktförfrågningar, analyser av medveten ryktesspridning och sedan en massa dementier
Jag tror att de flesta "produktutvecklare" jobbar på ett liknande sätt bla. Canon och Nikon.
Anledningen till att det förmodligen aldrig kommer vinklingsbara skärmar/displayer till semiproffs eller proffskameror är att de aldrig i skogen kommer att passera steg ETT!
Frågan ställdes och Vi är några som svarar att Vi inte ser nödvändigheten eller behovet med vinklingsbar skärm/display.
Jag anser inte att det ger Dig rätt att betrakta oss som bakåtsträvare. Säg vad Du tycker och tänker istället för vad andra skall tycka och tänka.