apersson850
Aktiv medlem
Du får inte säga så. Min värld föll i spillror. Hur ska jag nu göra, då?Att äga en dyr kamera innebär inte att man blir mästerfotograf.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får inte säga så. Min värld föll i spillror. Hur ska jag nu göra, då?Att äga en dyr kamera innebär inte att man blir mästerfotograf.
Å andra sidan lukar inte skit bättre för att man kallar det utveckling...
Vikbara displayer passar på videokamror och muppiga instegshus. Skiten går bara sönder om man använder kameran som iaf jag tycker att den skall tåla...
Det där med skärm i batterigreppet verkar underligt. Bättre i så fall med en extern mini-HDMI-monitor.
Det ska bli intressant att se om Nikon kommer med fler hus med vinklingsbar skärm än D5000. Allt som dom har släppt efter den har haft traditionell LCD.
Jag upprepar mej själv en gång till:
ni som faktiskt har en 7D; slå på LV och prova att fota i konstiga vinklar med LCD'n. Det funkar mycket bättre än man skulle kunna tänka sig!!! När ni har provat det så kan ni börja fundera på hur mycket en vinklingsbar skärm egentligen skulle tillföra i praktiken.
Den här typen av innovationer provas ju alltid nerifrån för att senare ev klättra i segmenten. Så det är väl antagligen bara en tidsfråga innan det dyker upp något liknande på ett pro-hus.
/K
Jag har en kamera med utvikbar monitor. Den enda riktiga finessen jag ser med den är om jag ska fotografera mig själv. Men det tröttnar jag på rätt kvickt.