RG
Avslutat medlemskap
Menade den gamla 5D som finns idag.tobbenix skrev:
Om man utgår från fantasispecarna som knåpats ihop i den här tråden så får du nog räkna med 50-55000.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menade den gamla 5D som finns idag.tobbenix skrev:
Om man utgår från fantasispecarna som knåpats ihop i den här tråden så får du nog räkna med 50-55000.
Beror naturligtvis på:Robin Gyllander skrev:
Menade den gamla 5D som finns idag.
Hur kommer det då sig att du skriver att Canons fjortonmillmetersobjektiv är avsevärt bättre än Nikons 14-24? Har du någon endaste liten källa som styrker detta? Jag har inte provat någon av dem, men om det nu finns otaliga tester som säger att 14-24 snarast är avsevärt bättre än Canons fasta objektiv så är det lite märkligt att du kommer och påstår motsatsen. Utan bevis dessutom. Varför ska vi tro på dig?billextreme skrev:
Självklara sanningar vet jag inte om de finns...
Makten skrev:
Jag håller verkligen med om att 14-24 är ett rätt knäppt omfång.
Jag tycker nog att 24 mm är ett alldeles för "bra" ställe för att lägga det precis mellan objektivens respektive spann. Dessutom undrar jag hur ofta man har nytta av 14 mm. Det är ju helt sjukt vidvinkligt. Ett 17-40/2,8 vore tämligen ultimat i mitt tycke, och någon normalzoom skulle jag aldrig behöva då (jag har visserligen ingen nu heller).StaffanW skrev:
Beror ju lite på vilka andra objektiv man kompletterar med och vad man brukar fotografera. Hade Canon ett 14-24/2.8L (och jag hade pengar..) skulle jag kunna tänka mig:
14-24/2.8L
24-70/2.8L IS
70-200/2.8L IS
Eller ljussvagare men med större omfång:
14-24/2.8L
24-105/4L IS
100-400/4.5-5.6
Låt mig bara inflika att du är lika illa själv Ove, om man ser det "utifrån".snap skrev:
Du är bara en tröttsam besservisser Mikael som spyr dynga runt dig så fort någon ifrågasätter dig.
Det är nog pga Canons egna påfund att kalla uppföljare till från början icke Mark-döpta produkter, Mark II. Jag tror inte att vare sig 85 1,2 L eller 16-35 2,8 L hade någon Mark-benämning från början. Fick för mig att det är samma sak med blixten 580 EX, eller om man skippar Mark och enbart benämner den som 580 EX II.solvargen skrev:
Varför kallar många den ev. uppföljaren till 5D för 5D Mark II???
Mvh Thomas