RG
Avslutat medlemskap
Ett program som följer med de flesta canonkameror.sundis73 skrev:
En fråga bara.
Vad är DPP för program?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ett program som följer med de flesta canonkameror.sundis73 skrev:
En fråga bara.
Vad är DPP för program?
Robin Gyllander skrev:
Ett program som följer med de flesta canonkameror.
paul innergård skrev:
Jag själv är ingen testare och någon 5D har jag heller aldrig ägt. Enligt det jag kunnat utläsa från diverse tester så är Mark III något bättre ur brushänseende än 5D. Inte mycket, kanske handlar om ca 1/3 i bästa fall ett halvt steg. En o annan hävdar att 5D är lika bra men de flesta verkar rätt överens om att Mark III är Canons i dagsläget brusfriaste kamera.
Makten skrev:
Vad är det för skumma röda diagonala ränder i 5D-bilderna?
Det ser ut som något sorts interferensfenomen. Säkert inget att oroa sig över eftersom det är på diagonalen. Kanske nån form av moiré på grund av ränderna i kartongen tillsammans med sensorns upplösning?Laesk skrev:
De kan man verkligen fråga sig, de är bara på de röda i orginalbilden me, syns inget på tapeten osv.. äh gör nytt test imorn.
Jag tycker att det ser i stort sett helt likvärdigt ut förutom att man i 1D reducerat bort färgbruset. Fixar man det i 5D-bilden så ser det ungefär likadant ut.sundis73 skrev:
I mina ögon ser ju bruset mycket behagligare ut på mk3.
Makten skrev:
Jag tycker att det ser i stort sett helt likvärdigt ut förutom att man i 1D reducerat bort färgbruset. Fixar man det i 5D-bilden så ser det ungefär likadant ut.
Hoppas du inte har något emot att jag lånar din bild Lennart?