okami skrev:
Det återstår att se.. Om en tillverkare gör kort vill de sälja till så många som möjligt. Om Vista kostar mer för all hårdvara och sedan inte använder den på ett vettigt sätt tror jag många kommer låta bli att gå över. Detta skapar i så fall en marknad.
Jag har mest skrivit om vad jag tror kommer hända. Vad jag tror är inte fakta och jag har inte heller påstått det. Jag är inte synsk och vet inte hur världen ser ut om ett år.
Jag menade inte bara saker som du sa utan generellt över alla mac vs pc trådar jag varit dum nog att ge mig in i. Men visst kan jag ge ett exempel.
Du sa "..varje gang en ny version av Windowskommer ut, maste du uppgradera." Det stämmer inte. Jag inte ser mig tvingad att uppgradera och förstod inte vem som tvingar dig.
Du sa att XP inte finns till salu längre i någon butik. Jag sa att det gjorde det (vilket det gör i sverige i alla fall), men erbjöd ändå olika teorier om varför en butik skulle kunna tänkas ha slut på XP. Att det finns att köpa är fakta, teorierna är det inte. Om du vill tro att Bill Gates smugit runt och tagit alla skivor så får du tro det, fakta är det dock inte.
Jag testat Vista från RC1 (inte mycket men lite nu och då) och jag är verklgien inte odelat positiv. Jag argumenter inte emot de brister som du påpekat i vista. Jag säger bara att jag inte tror att alla kommer bestå. Annars håller jag mig mest i Linux utom för de program och spel som kräver windows, då är det XP som gäller. Kommer inte gå över till vista förens vissa av de punkter du nämnt har fixats. Av microsoft eller av andra.
För jag har bättre saker för mig på nätterna än att försöka övertyga en religös man att gud inte finns, eller ens att det kan finnas andra förklaringar till varför världen ser ut som den gör.
Här kom ett till faktafel, "inget annat behövs". Du uttrycker dig så definitivt och slutgiltigt och då blir det fel. Jag har själv sett att mac kan strula. Senast för en vecka sedan såg jag en kille på ett möte som höll på i 20 minuter för att få igång ett trådlöst tangentbord... "It just works...".
Bara för att jag har väldigt lite strul med min PC med windows förnekar jag inte att andra kan ha problem.
Mitt största brott i denna tråd är nog att jag vågar påstå att mac inte heller är perfekt. Inser givetvis att detta är fel forum att säga sådant på och jag ska försöka vara tyst i fortsättningen och låta folk hata PC i fred.
Vore kul om apple nu tog chansen bland allt Vistahat och tog bort spärren som säger att man bara kan installera OS X på mac. Om det är ett så bra system som ni säger borde det rimligtvis sälja bättre än vista..
Eller ännu hellre att adobe och andra stora företag börjar släppa rena linuxversioner av sina program.
Men nu far du val anda ta och ge dig. Du har ju inte pekat ut ett enda fakta fel. Ingen har nagonsin sagt att MacOS ar perfekt.
Det ar inget annat som behovs, for en skarm, eller for en skrivare. Eller for en digitalkamera heller for den delen.
Angaende tangentbordet, sa var jag inte dar, men jag har kort med tradlosa tangentbord sen jag kopte min forsta Mac, och det har aldrig strulat. Det ar ju inte speciellt svart. Sa han hade formodligen ingen aning om hur man gor, och det ar ju valdigt enkelt, jag avskrivar det som sbs.
Sen har vi det har med att overtyga nagon? Jag har inte forsokt overtyga dig, jag har bara gett dig exempel dar vi vet att du inte har nagot att satta emot, och du har ju inte lyckats motbevisa heller, vidare, nar man namner att IT varldens analysfirmor talar emot dig, sa som Gartner, sa ignorerar du det.
Det ar inte som sa att "vi far se", du ar visserligen inte sa ung, men der at ju faktiskt som sa att det ar ju inte forsta gangen microsoft har slappt ett operativsystem, och det ar inte forsta gangen detta beteende uppstatt.
Sen att du forsoker avskriva rapporter fran firmor som @stake, numera Symantec som att du battre saker for dig, dvs du vet inte vad du pratar om. Vidare, hur kommer det sig att du inte namde nagot om prestandan som jag tog upp?
Microsoft straver ju uppenbart efter att gora det dyrare for konsumenterna, eftersom deras mjukvaror blir langsammare och langsammare, och kraver mer och mer resurser. Vad skulle folk har pa FS saga om CS3 kom ut och kravde sjukt mycket mer an CS2, och dessutom var langsammare? Uppror.
Sen har du ju ingen koll pa Mac alls nar det kommer att kora Windows pa dessa. Du kan ju installera XP pa din Mac, via bootcamp. Jag ar ratt saker pa att du kan installera Visa ocksa, har inte forsokt, men det finns mangder av siter som beskriver hur man sak ga till vaga.
Det finns inget behov av att du svara pa detta om du inte har nagot konkret att komma med.