Varsågod, men det gör ju inte jämnlikheten bättre i övriga världen även om det ger kvinnorna lite mer exponering.
Alltså, det är lite intressant att så fort det ska till saker så är det diverse klubbar och sådant för enbart kvinnar. Kan någon berätta för mig hur det hjälper upp jämnlikheten i stort?
Tycker mig komma ihåg en historia om en viss golvbana där endast herrar var tillåtna, då blev det ramaskrin från diverse kvinnliga håll, som dock anser att det är jämnlikt med liknande bestämmelser åt andra hållet.
Nu tror jag iofs en del av de som ger ramaskrina kanske är lite i överkant och inte helt representativa för de som för en vettig debatt i frågan.
Nu verkar ju nätverket vara vettiga i sitt arbete, men jag undrar om en nyare jury som i sin tur kanske inte har vissa gamla tankesätt och ramar är en bättre väg att gå än starta en egen tävling. Sen undrar jag iofs hur det hade varit om 50% av bidragen hade varit inskickade av kvinnor, och bedömmarna inte var ur den klassen som normalt redan har koll på de nyhetsbilder som varit under året.