Det var väl i det första svaret som det ballade ur, vilket förmodligen är någon form av rekord.
Hur kan du komma fram till det? Jag citerar det första svaret här:
Hej ! Ska säga så här: -det kommer inte på något vis att bli bättre med Nikon,oavsett vad andra säger ! Sony gör lika bra kameror som andra märke gör.Har du tittat på A580 så gör du ett mycket bra val.De har också A55 som likt A580 är en av deras nya modeller.Sony har bäst och snabbast livewiev bla.Dessutom har Sony precis lika bra bildkavalite som Nikon/Canon.Fortsätt du med Sony och du kommer att bli hur nöjd som helst !
Vad jag ser här i trådens svar nr 1 är INTE ALLS något skrivet av en märkesfanatiker, utan tvärtom av någon som bemödat sig om att tänka efter vad som kan tänkas vara bra för trådskaparen.
Jonas använder INTE för egen del Sony, utan Nikon!
Kan detta faktum möjligen göra att någon form av talgdank kan ha chans att dyka upp i era hjärnors alla frenetiska ansträngningar att framhålla just ert eget kameramärke? För Jonas första inlägg är DEFINITIVT INTE ett framhållande av hans eget. Det är NI som står för detta, det är NI som startar märkeskriget, pga att han valde att INTE i första hand rekommendera just ert märke!
Ifall någon, som sagt, inte blint skulle rekommendera just ert eget kameramärke, så anser ni tydligen att detta i er trånga värld ger er en SJÄLVKLAR RÄTT att hoppa på och beljuga denne! Sådana personer är uppenbarligen i era ögon så förkastliga, så de förtjänar inte att ni lägger ner ens den minsta lilla ansträngning för att ta reda på hur VERKLIGHETEN faktiskt ser ut. Sanningen är uppenbarligen helt ointressant för er då.
Eftersom jag tidigare har läst ett antal inlägg av Jonas, så kan jag därför upplysa er om att han är en av dem här på FS som är ALLARA MINST besmittad av märkesfanatism. Han ser inte ner på användare av andra kameramärken, utan har ett öppet sinne och intresse för andra kameror, och deras respektive förtjänster och svagheter.
Tror ni verkligen att ni kan bygga upp något förtroende för er här, när ni är så angelägna att trampa på folk med "fel" åsikter att ni inte ens orkar med att göra den mest rudimentära kontroll utifall det ni spottar ur er överhuvudtaget har den minsta relevans?
Ni bär er skamligt åt!
Om någon nu ska beskyllas för att direkt ha startat detta vulgära märkeskrig, så sker väl detta i så fall i och med svar nr 2 - av en Nikon-kille.
Det enda som Jonas sedan gjorde i svar nr 3 var ju att konstatera detta, och ett försök att bromsa pajkastningen. Vilket uppenbarligen inte hejdade er det minsta.
Sammanfattningsvis:
Ni ljuger helt hämningslöst och påstår att det var en "Sonyist" som startade märkeskriget. Ifall ni inte totalt har tappat förmågan att läsa innantill, så borde det ju utan minsta tvivel ha stått klart för er att det var en Nikon-användare som startade det, och att det enda Jonas gjorde i svar nr 3 var att försöka gjuta olja över vågorna, och återföra tråden till vad trådskaparen kunde tänkas vara betjänt av, och att hindra alla störande element att trasa sönder tråden. Men nädå, det kunde ni inte ställa upp på - det enda som betyder något för er är att det är ert märke som framhävs, - i detta fall främst genom en massiv svartmålning av allt som har med Sony att göra.
Detta är förmodligen det skarpaste inlägg jag någonsin har skrivit under mina år här på Fotosidan. Försök nu att tänka om, så jag aldrig behöver skriver något sådant här igen!
Men framförallt så att de som ställer frågor här ska kunna få meningsfulla svar.
.