PMD
Aktiv medlem
Panasonics långzoomar-modeller fick ofta beröm för sin antiskak
Som sitter i objektivet. Optisk antiskak, alltså, till skillnad från antiskak med sensor-skift.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Panasonics långzoomar-modeller fick ofta beröm för sin antiskak
Då Minolta var först med stabilisering i huset vet jag inte om andra måste betala licensavgifter till Sony eller KM som använder detta.
Nu har jag läst att dom skall gå sammam i Japan, bli mera enhetliga om jag förstog rätt.
AF i videoläget också, kommer att befästa teknikspåret med halvgenomskinliga fasta speglar.
Visst är Sony ett tillräckligt stort bolag för att kunna bygga systemkameror "från scratch", men det hade tagit längre tid. Givetvis köpte Sony KMs spegelreflexavdelning för att kunna kickstarta en systemkameraverksamhet. Legitimiteten för Sony var det nog inget fel på redan innan. Sony hade/har mycket gott renommé när det gäller konsumentelektronik (till vilket kameror numera räknas). Man hade kunna göra ungefär som Panasonic som började med "kompakt"-kameror och sen gick vidare till spegelreflexer och därefter EVIL-kameror.Sony har aldrig behövt Minolta för att kunna bygga DSLR-kameror. Det tror jag är en stor missuppfattning. Det de däremot behövde var att köpa legitimiteten från ett klassiskt SLR-märke.
Tycker faktiskt att BÅDE sony och nikon är drivande och ledande idag, canon känns förbisprungna faktiskt. Sony mest innovativa bland konsumenter, och nikon känns som ledande i pro-segmentet. Känns nästan som kartellbildning där offret är canon.
Vilka ska gå samman?? Sonys kameradivision ihop med vilken annan division??
Jag ser (eller kanske snarare hoppas) att halvgenomskinliga speglar med fasdetekterande AF är en interimslösning tills kontrastbaserad AF med hjälp av sensorn har hunnit ikapp. Möjligen kommer den senare aldrig ikapp och då får vi en permanent interimslösning.
Flaskhalsen för kontrastbaserad AF idag är väl beräkningarna, så ett genombrott när det gäller algoritmer och/eller snabbare processorer behövs.
Eller oxo kanske man ska köpa en videokamera när man vill filma och inte tjata om att de funkar dåligt på en stillbildskamera med videofunktion ;-)Ja, det är bakåtsträvande teknik.
Spegeln är ett nödvändigt ont, än så länge, på en bra stillbildskamera. Alla lösningar som eliminerar spegeln är av godo, och bör utvecklas tills de är bättre en spegellösningen.