Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

zoomobjektiv till Nikon d3200

Produkter
(logga in för att koppla)

A_Thomsson

Medlem
Hej, jag tänkte köpa mig ett zoomobjektiv, har en nikon d3200 med 18-55mm, men eftersom jag är helt ny vad det gäller kameror så har jag ingen aning om vad jag ska köpa. så behöver nu eran hjälp med ett bra och prisvärt objektiv max 2500kr. skicka gärna länkar med objektiv ni tycker är bra!

Tackar på förhand! :)

Hej, jag tänkte köpa mig ett zoomobjektiv, har en nikon d3200 med 18-55mm, men eftersom jag är helt ny vad det gäller kameror så har jag ingen aning om vad jag ska köpa. så behöver nu eran hjälp med ett bra och prisvärt objektiv max 2500kr. skicka gärna länkar med objektiv ni tycker är bra!

Varför ville du köpa ett nytt objektiv sa du?

eskil23: Brukar ibland vara ute och fota rådjur, och eftersom man inte kommer så nära dom utan dom drar så hade det varit bra med ett objektiv man kan ta kort på större avstånd

Brukar ibland vara ute och fota rådjur, och eftersom man inte kommer så nära dom utan dom drar så hade det varit bra med ett objektiv man kan ta kort på större avstånd

Du behöver ett teleobjektiv i så fall. Det 55-200 som Per tipsade om är billigt och kompletterar ditt 18-55 bra. Se till att du köper ett med bildstabilisering. De utan är äldre och billigare, men det är inget som man vill spara in pengar på.

http://www.elgiganten.se/product/fo...amron-70-300mm-di-telezoomobjektiv-till-nikon

http://www.elmaximus.se/index.php?ro...=ASC&limit=100

Vilket är bäst av dessa två? och hur stor skillnad är det mellan dom? båda hade ju iaf bra pris, eller är det bara ''skit'' objektiv? tackar för alla svar och hjälp!

Du misslyckades med länkningen, länk två pekar bara på hemsidan utan några detaljer. Skriv gärna objektivets produktnamn i stället för en länk.

Det Tamronobjektiv som finns under den första länken är nog inte bra för dig, som är nybörjare. Du behöver bildstabilisering, som jag skrev i första inlägget. Det heter "VR" på Nikon, men alla tillverkare har olika beteckningar.

Per.

Du misslyckades med länkningen, länk två pekar bara på hemsidan utan några detaljer. Skriv gärna objektivets produktnamn i stället för en länk.

Det Tamronobjektiv som finns under den första länken är nog inte bra för dig, som är nybörjare. Du behöver bildstabilisering, som jag skrev i första inlägget. Det heter "VR" på Nikon, men alla tillverkare har olika beteckningar.

Per.

Det var samma objektiv som jag länkade ovan http://www.elmaximus.se/index.php?r...oduct_id=408&sort=p.price&order=ASC&limit=100

men då köper jag ett sådant :)

Jag har och använder ibland mitt gamla Nikon 55-300 fast jag har objektiv som kostar 6 gånger mer idag. Det är helt klart prisvärt och med möjligheter att ta riktigt bra bilder under rätt förhållanden.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto