Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

zoomobjektiv till Nikon d3200

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja det stämmer enligt tester att 70-300 är bättre men den kostar också det dubbla ungefär och väger mer. Normalt sett är mindre zoomomfång bättre för skärpan. Men 55-300 är väldigt praktiskt då den fortsätter direkt efter kitlinsens 18-55

Har hört att det är bättre att köpa 70-300 än 55-300. är det så? och varför är det bättre?

Nikons 55-300 är ett budgetobjektiv. Det har långsammare autofokus och är inte så överväldigande bra mellan 200 mm och 300 mm. Nikons 70-300 ligger inte heller på topp på 300 mm, men är i alla fall bättre än 55-300. Dessutom fungerar den på FX-kameror om du någon gång skulle köpa en sådan. Dessutom har jag för mig att vädertätningen är bättre också.

Nikons 55-300 är ett budgetobjektiv. Det har långsammare autofokus och är inte så överväldigande bra mellan 200 mm och 300 mm. Nikons 70-300 ligger inte heller på topp på 300 mm, men är i alla fall bättre än 55-300. Dessutom fungerar den på FX-kameror om du någon gång skulle köpa en sådan. Dessutom har jag för mig att vädertätningen är bättre också.

Okej så å rekommenderar du att köpa 70-300?? eller är det något annat objektiv/märke du rekommenderar?

ANNONS