Anders Östberg
Guest
50mm och 85mm är väl knappast de brännvidder där man direkt saknar bra objektiv. Synd att de inte har nåt vidvinkligare, men det aknske kommer.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frehar skrev:
Hoppas på att dom även släpper en serie för Canon, dom vore dumma annars. Skulle sitta fint med iaf en skarp glugg till min 5D, och så skulle canon få lite svett på sina ryggar.. Håller med om att en raktecknade SKARP vidvinkel skulle sitta fint..
Frehar skrev:
Hoppas på att dom även släpper en serie för Canon, dom vore dumma annars. Skulle sitta fint med iaf en skarp glugg till min 5D, och så skulle canon få lite svett på sina ryggar.. Håller med om att en raktecknade SKARP vidvinkel skulle sitta fint..
Johan Okker skrev:
.... att det inte nödvändigtvis skiljer i skärpa mellan en normal från Nikkor resp Zeiss ....
Anders Östberg skrev:
50mm och 85mm är väl knappast de brännvidder där man direkt saknar bra objektiv. Synd att de inte har nåt vidvinkligare, men det aknske kommer.
Clouseau skrev:
Det är kanske det som är poängen. Om man kan gå rakt in och visa att man spöar det som är det skarpaste Nikon har så har man ju satt ribban högt och snabbt etablerat sig som det bästa på marknaden.
Piscovery skrev:
Zeiss kommer att satsa mycket på dessa ZF objektiv. Jag undrar varför de inte använde samma optiska konstruktion på 85:an som för Contax N.
dobos skrev:
Vad är de där fläskiga "Digi-planar" som syns i bakgrunden på Zeiss bilder? Är det någon som vet mer om AF, automatik, m.m.?
[...]
Jag spricker snart!
GGhgaaaaaa!
//Lasse
Gagarin skrev:
Alltså den där DigiPrime 14 som står och retas i bakgrunden...den skulle inte sitta helt fel!
Piscovery skrev:
Zeiss kommer att satsa mycket på dessa ZF objektiv.....
Piscovery skrev:
Enligt bilderna så ifrån Zeiss så har vi även en Distagon med F2 och en Makro-Planar med F2. Hmmm, ingenting är som väntans tider.
Benganbus skrev:
...
Om man parar ihop denna information med att det var fjärde sekund säljs ett Zeissobjektiv på en Sonykamera, förstår man vem som tänker greppa marknaden....."
...