Voxa
Aktiv medlem
Graal skrev:
Länken verkar inte fungera?
Gå in på Google sökmotor, skriv "Carl Zeis cameras" och klicka på första träffen så kommer du till Zeiss hemsida.
Klicka på "Zeiss Ikon systems" så, voila, så är du där!
/Göran
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Graal skrev:
Länken verkar inte fungera?
Graal skrev:
Vilken kamera har F-bajonett?
eon skrev:
Nikons systemskameror har F-bajonett
/Erik
Zoso skrev:
Nu kan man se ett Planar 50/f1.4 ZF på Carl Zeiss hemsida.
Undrar om det är ett Autofocus objektiv ?
Kan inte förstå hur Zeiss kan räkna med att få sälja massor med manuella objektiv till Nikon, därimot kan jag förstå att AF objektiv från Zeiss kan vara intressant.
Graal skrev:
Är det analoga och/eller digitala?
Benganbus skrev:
...Jag vet att jag sannolikt inte kommer att se någon skillnad på skärpan vid vanlig fotografering mellan mitt "vanliga" Nikonobjektiv och en Planar.......tror jag!!??
Benganbus skrev:
Jag vet att jag sannolikt inte kommer att se någon skillnad på skärpan vid vanlig fotografering mellan mitt "vanliga" Nikonobjektiv och en Planar.......tror jag!!??
/B
Piscovery skrev:
Men AF systemet för Contax N var inte mycket att hänga i julgranen, här är Nikon överlägset.
Clouseau skrev:
Men Patrik... varför skulle du hänga det i julgranen?
PS: Är det någon som har ett hum mellan tummen och pekfingret vilka prisklasser vi rör oss i? Om inget annat er bästa gissning i alla fall!
Johan Okker skrev:
Det är väl kanske framförallt inte skärpan som skiljer en skarp Nikkornormal från en CarlZeissdito utan möjligen - om det nu finns en skillnad - andra optiska egenskaper och kanske också prislappen.
Benganbus skrev:
Dom blir så hetsiga i humöret om nå'n påstår nå't negativt om Zeiss!