Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För i helvete.skiter väl jag i.Han var otrevlig o av utländskt påbrå.ska jag kolla hans pass.!!Betackar mig för oseriösa företag.

Man kan vara svenska medborgare och utlänning iaf...

Nej det kan man inte. Du kan vara invandrad eller utlandsfödd och samtidigt vara svensk men du kan inte vara "utlänning" och svensk medborgare. Det går helt enkelt inte för är du svensk medborgare så är du svensk och är du inte svensk medborgare så är du utlänning.

Hoppas verkligen att alla får igen sina pengar.Är säkert en massa Julklppar åt andra o åt sig själva som ryker.

Har ni betalat med Visa-kort har ni dessutom rätt att få tillbaka pengarna från Visa vid eventuell konkurs eller bluff.
Har man verkligen rätt att få tillbaka pengarna bara för att man betalat med kreditkort? Möjligen är chansen större eftersom det sannolikt finns en fördröjning mellan din betalning och när affären får pengarna. Har pengar dock hunnit öveföras till butiken och de sedan går i konkurs är det nog bara att ställa sig (sist) i kön av fordringsägare.

Sedan undrar jag hur många som faktiskt blivit blåsta. Av tidigare inlägg att döma har ju folk som avbokat beställningar fått pengarna tillbaka.

Har man verkligen rätt att få tillbaka pengarna bara för att man betalat med kreditkort? Möjligen är chansen större eftersom det sannolikt finns en fördröjning mellan din betalning och när affären får pengarna. Har pengar dock hunnit öveföras till butiken och de sedan går i konkurs är det nog bara att ställa sig (sist) i kön av fordringsägare.

Sedan undrar jag hur många som faktiskt blivit blåsta. Av tidigare inlägg att döma har ju folk som avbokat beställningar fått pengarna tillbaka.

Om man betalat med kreditkort dras inga pengar direkt från kontot, utan man får en räkning i slutet av månaden (eller nästkommande månad). I sådana fall är det bara att låta bli att betala med hänvisning till att man inte fått några varor levererade. Man måste förstås prata med kortföretaget, och förklara varför man inte tänker betala.

Med betalkort dras däremot pengarna automatiskt från kontot, och det kan bli krångligt att få tillbaks dem.

Om man betalat med kreditkort dras inga pengar direkt från kontot, utan man får en räkning i slutet av månaden (eller nästkommande månad). I sådana fall är det bara att låta bli att betala med hänvisning till att man inte fått några varor levererade. Man måste förstås prata med kortföretaget, och förklara varför man inte tänker betala.

Med betalkort dras däremot pengarna automatiskt från kontot, och det kan bli krångligt att få tillbaks dem.

Nu snurrar du till det en del va?!

Möjligt att jag gör, men hur menar du att jag snurrar till det?

Du skriver: Om man betalat med kreditkort dras inga pengar direkt från kontot, utan man får en räkning i slutet av månaden (eller nästkommande månad). I sådana fall är det bara att låta bli att betala med hänvisning till att man inte fått några varor levererade."

När jag betalar med kreditkort så dras pengarna direkt. Berätta för mig o oss varför pengarna dras först i slutet av månaden.

Kreditkort dras det pengar med.reservationsbelopp som dras några dagar senare o inte i slutet av månaden.

Summan reserveras ja, men dras inte från något konto. Om man betalar med ett kort som inte är kopplat till ett bankkonto kan inga pengar gå iväg förrän man betalar fakturan (eller autogirot betalar den vilket torde gå att stoppa).

I och med att det är ett kreditköp har man ingen skyldighet att betala för en vara som inte levererats. Har du däremot betalat med bankkort, eller direktbetalning via Internetbank, blir det dock annorlunda.

Du skriver: Om man betalat med kreditkort dras inga pengar direkt från kontot, utan man får en räkning i slutet av månaden (eller nästkommande månad). I sådana fall är det bara att låta bli att betala med hänvisning till att man inte fått några varor levererade."

När jag betalar med kreditkort så dras pengarna direkt. Berätta för mig o oss varför pengarna dras först i slutet av månaden.

För att du betalar med ett bankkort - inte ett kreditkort.

De vanligaste korten (tror jag) är Visa eller Mastercard kopplade till bankkontot. De korten kan visserligen ha kredit kopplade till sig, men köpen dras direkt från kontot. Om du har ett MC, Visa eller Amex som inte är kopplat till ditt bankkonto får du i stället en faktura varje månad.

/afe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar