Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fina ord du klämmer in, men du har inte läst så värst många poäng ekonomi va?

Många betalningsanmärkningar brukar betyda att något är knas med rutiner och då troligen även med ekonomin. Att påstå att just cash flow inte skulle ha någon koppling till betalningsanmärkningar är just anmärkningsvärt.

Inga betalningsanmärkningar kan betyda lite vad som helst, men inte nödvändigtvis god ekonomi.

Einstein... du fattar långsamt.
Det du skriver är just vad jag oxå vill ha sagt, men visst, att läsa en text och förstå är inte alltid lätt.
 
Einstein... du fattar långsamt.
Det du skriver är just vad jag oxå vill ha sagt, men visst, att läsa en text och förstå är inte alltid lätt.

Ok då får du väl förklara för mig vad du menar med "En firma som inte har betalningsanmäkningar = God ekonomi." Om du menar exakt det som står har du helt enkelt fel, men om du menar något annat får du gärna förklara vad då det är svårt att se vad det skulle vara.
 
Ok då får du väl förklara för mig vad du menar med "En firma som inte har betalningsanmäkningar = God ekonomi." Om du menar exakt det som står har du helt enkelt fel, men om du menar något annat får du gärna förklara vad då det är svårt att se vad det skulle vara.

Spännande med kritiska medlemmar, men varför är du så arg i tonen?
Varför tror du att du själv har rätt? Minns du indianens mockasiner?
Prova, det kan vara lärorikt.

Världen ses genom olika ögon, och tolkas i olika hjärnor. (Din och min tolkning.)

Tro det eller ej, men vi ser saker olika, och uppfattar allting olika. Nyanser finns oxå liksom folk som påstår saker som andra tror är fel. Vi har helt enkelt olika bakgrunder och därför olika värderingar i olika situationer liksom synsätt. Det en uppfattar gör inte en annan.

Ekonomer har svårt att förstå hur ekonomin fungerar mer än det de lärt sig i skolbänken. Enl. dem är det de lärt sig helt rätt. Det har de ju lärt sig i skolan eller på jobbet... Även om en produkt blir billigare att köpa loss ser de allt periodiserat. (Därför slår lågkonjunkturen hårt idag.)
Månadskostnaden för företaget blir då en nyckel till framgång, eller undergång. Allt blir ofta svindyrt då man summerar inköpt utrustning som tagits på leasing. Hade man lagt undan för svårare tider hade säkerligen de flesta firmor klarat sig bättre. Detta är aktiemarknadens fel eftersom alla vill ut på börsen och få hem pengar till företaget, men de ser inte baksidan förrän det är för sent. Större delen av vinsten går till aktieägarna

God ekonomi för mig är när företaget inte har betalningsanmärkningar.
I dessa leasingtider hade det troligen fungerat ett kort tag, men sedan kommer verkligheten ifatt. Verkligheten för företaget vi snackar om kanske står för dörren. Vad vet jag...

Idag borde Kameraexperten haft dessa betalningsanmärkningar i stor omfattning om man läser tråden. De gick tidigare i kk vad jag förstått, men det innebär inte att det behöver bli så igen.

Tro inte på att vinstmarginalen för elektronik ligger på några procent, för då är ni fel ute. En kraftig sänkning betyder att de sänkt vinsten, inte att skänka bort prylarna = kk, vilket någon tror i tråden.

Detta är min subjektiva uppfattning om läget.
 
Detta är min subjektiva uppfattning om läget.

Nu kom det ett långt, nyanserat inlägg där du uttryckte dina åsikter. Bra. Jag håller inte med om din tolkning av verkligheten, men är ju inte konstigt. Precis som du skriver tolkar vi verkligheten på olika sätt och efter våra egna erfarenheter.

Hade du börjat med ett formmässigt liknande inlägg hade jag inte ifrågasatt ditt kunnande, möjligen pekat på en annan subjektiv tolkning. Det som fick mig att skriva som jag gjorde var att du talade om en sanning riktat till de som inte visste. Inte mycket utrymme för tolkning där.

För att återgå till grundfrågan (frågan om betalningsanmärkningar alltså - inte den om kameraexperten). Många, ofta mindre, företag lever hela sin tid fram till tätt inpå konkursen utan betalningsanmärkningar, medan många av de största och stabilaste företagen i landet har rätt gott om anmärkningar. Visst är det ofta så att de med anmärkningar kan ligga illa till, men att lita på att de som inte har några anmärkningar mår och går bra har fått rätt många att gå på pumpen. I en tråd som handlar om hur man ska agera för att inte bli blåst, tycker jag att rådet bygger på en alltför förenklad bild av verkligheten.
 
För att återgå till grundfrågan (frågan om betalningsanmärkningar alltså - inte den om kameraexperten). Många, ofta mindre, företag lever hela sin tid fram till tätt inpå konkursen utan betalningsanmärkningar, medan många av de största och stabilaste företagen i landet har rätt gott om anmärkningar. Visst är det ofta så att de med anmärkningar kan ligga illa till, men att lita på att de som inte har några anmärkningar mår och går bra har fått rätt många att gå på pumpen. I en tråd som handlar om hur man ska agera för att inte bli blåst, tycker jag att rådet bygger på en alltför förenklad bild av verkligheten.

Du har förmodligen rätt, men då är ju frågan hur banken kunde uttrycka sig som de gjorde till mig?!?
 
Du har förmodligen rätt, men då är ju frågan hur banken kunde uttrycka sig som de gjorde till mig?!?

hej!

God ekonomi. Har man inget bokslut med omsättning så vet ingen, inte ens banken, hur det ser ut. Enda bokslut är en omsättning på 7 tkr. Det kan ta upp till 4-6 månader innan anmärkning blir synlig och dessutom har anmärkning inget med samband med god ekonomi, däremot kan det vara ett tecken på att allt inte står rätt till.

Om jag inte har lön, går på socialbidrag men inte har "anmärkning", vad betyder det?

Varför banken uttrycker sig som de gör, det vet varken jag eller du. Men det finns inget bokslut att se på, så det vet inte ens skatteverket/tingsrätt eller andra förrän bokslut kommer eller konkursbegäran.

däremot:

Man har bättre villkor än ALLA andra med öppet köp/garanti.

Man säger sig sälja svenskasålda produkter - vilket inte stämmer. Kontrollera gärna själv.

Man säger att det som går att beställa - finns på lager. vilket inte heller stämmer.

Man har priser, i vissa fall, lägre än andra stora prispressare.

Man har på ett par veckor fått in massor av klagomål och antal som verkligen fått produkter lyser med sin frånvaro.

Det finns så många seriösa handlare där ute, många välrenommerade företag som också har bra priser, så varför handla från ett osäkert kort? allt kan vara i sin ordning, det säger jag inget om...men att gambla med fem tusen för att spara någon hundring? Det är värt till var och en.
 
hej!

...så varför handla från ett osäkert kort? allt kan vara i sin ordning, det säger jag inget om...men att gambla med fem tusen för att spara någon hundring? Det är värt till var och en.

Det är lätt att vara efterklok. Anledningen att handla hos Kameraexperten var ganska enkel fram till för en månad sedan. De hade i det närmaste hundra procent positiva omdömen om snabba leveranser och bra priser, på åtminstone två prisjämförelsesiter. Vid den tiden var frågan mer varför man inte skulle handla där. Vad som gått fel nu vet vi väl inte, om det är bluff eller stor belastning, som ökat efter den här stormen, eller något annat.

Positivt i det hela är (om jag inte missat nåt) att alla hittills fått tillbaka sina pengar när man avbeställt. Jag fick t ex tillbaka hela summan igår, för ett objektiv jag beställt men inte fått.

De får tio poäng för snabb återbetalning av mig.
 
Jag köpte kamerahus där i november (postförskott) och kameran kom inom några dagar. Så jag är mäkta glad att jag köpte då och inte nu. Läste på SweClockers eller vad forumet heter att dom blivit uppköpta och det är målvakter i företaget... att samma postbox går till andra "bluff-företag" osv. Rykten eller inte.... skulle aldrig handla där igen även om jag hade tur med min beställning. Dock tysk manual och garanti, gäller det inom EU då eller hur funkar service för mig? Tidigare har jag vänt mig direkt till serviceställen men det var Minolta nu har jag Nikon. Får väl hålla tummarna att huset fortsätter funka som det ska :/
 
Det är lätt att vara efterklok. Anledningen att handla hos Kameraexperten var ganska enkel fram till för en månad sedan. De hade i det närmaste hundra procent positiva omdömen om snabba leveranser och bra priser, på åtminstone två prisjämförelsesiter. Vid den tiden var frågan mer varför man inte skulle handla där. Vad som gått fel nu vet vi väl inte, om det är bluff eller stor belastning, som ökat efter den här stormen, eller något annat.

Positivt i det hela är (om jag inte missat nåt) att alla hittills fått tillbaka sina pengar när man avbeställt. Jag fick t ex tillbaka hela summan igår, för ett objektiv jag beställt men inte fått.

De får tio poäng för snabb återbetalning av mig.


Jag har inte fått tillbaka pengarna som dom lovat sätta in i Måndagseftermiddag nu har snart 3 bankdagar gått, Polisanmälan kommer att ske från min sida. Man får väll se det som läropengar även om det suger.
 
Det är lätt att vara efterklok. Anledningen att handla hos Kameraexperten var ganska enkel fram till för en månad sedan. De hade i det närmaste hundra procent positiva omdömen om snabba leveranser och bra priser, på åtminstone två prisjämförelsesiter. Vid den tiden var frågan mer varför man inte skulle handla där. Vad som gått fel nu vet vi väl inte, om det är bluff eller stor belastning, som ökat efter den här stormen, eller något annat.

Positivt i det hela är (om jag inte missat nåt) att alla hittills fått tillbaka sina pengar när man avbeställt. Jag fick t ex tillbaka hela summan igår, för ett objektiv jag beställt men inte fått.

De får tio poäng för snabb återbetalning av mig.

Du har helt rätt. Mina kommentarer gäller de som fortfarande frågar sig o mman vågar handla för att man får tillbaka pengarna :)
 
Jag var inne på deras hemsida igår och deras sortiment ser ut att ha minskat betänkligt. Visa standard paket med Canon EOS fanns inte längre med.

Tråkigt att det gått så här men kameraexperten. I somras handlade jag där och tyckte om servicen och deras priser. Jag misstänker att min 3 års garanti kan bli svår att få ut om något händer...

Jag misstänker att ryktet om uppköp och målvakter kan vara sant.
 
J-ett, berätta nu vilken koppling du har till företaget i frâga!

Som jag skrev i tidigare inllägg... Har lagt ut nästan 6 papp på ett objektiv. Varken fått objektiv eller pengar. De lovade dock betala ut pengar som i måndags, men jag har inte sett några trots påtryckningar från min sida.

Vad som är galet är att de drar pengarna trots att de inte får göra detta förrän leverans sker.
 
Nu har jag inte läst hela tråden, men det verkar minst sagt skumt!
Jag handlade där i början av nov och köpte då via postförskott då jag inte ville chansa. Kameran kom 2-3 dagar senare och det har inte varit några problem med den. Om den börjar strula så borde det funka att skicka det direkt till reparatör.
 
DEt luktar blåsning lång väg. Är det inte rätt enkelt egentligen du kan bygga en webbsida för ett par tusenlappar o ta in o sälja några produkter i november månad alternativ skapa falska omdömen om att allt är ok. Samtidigt så bokar du lite annonser i fototidningar sedan är FÖRETAGET I GÅNG.
Sedan när julhandeln drar igång håva in cashen som trillar in inte leverera en enda vara. Bara snubben på hemsidan bakom kameran ser skum ut. Jag hoppas för alla som betalt o väntar på varor att det är bara sega leveranser eller trött kontorspersonal som är seg på att betala tillbaks. Om det är en blåsning så lär ju knappast tidningen foto få betalt för helsidesannonsen dom har tagit in i tidningen. Jag hoppas som sagt var att det inte är en blåsning men det verkar skumt.
 
Nu har jag inte läst hela tråden, men det verkar minst sagt skumt!
Jag handlade där i början av nov och köpte då via postförskott då jag inte ville chansa. Kameran kom 2-3 dagar senare och det har inte varit några problem med den. Om den börjar strula så borde det funka att skicka det direkt till reparatör.


Det funkar alltid att skicka direkt till tillverkaren, dvs Canon, Nikon etc. I annat fall används auktoriserade serviceverkstäder. Beror givetvis på märket... Man få helt enkelt kolla med tillverkaren först. Endast då prylen är kass vid leverans ska man kontakta säljföretaget vad jag erfarit.

Jag har jobbat som tekniker och haft hand om massor med elektronik och allt har fungerat på det här sättet.
 
DEt luktar blåsning lång väg. Är det inte rätt enkelt egentligen du kan bygga en webbsida för ett par tusenlappar o ta in o sälja några produkter i november månad alternativ skapa falska omdömen om att allt är ok. Samtidigt så bokar du lite annonser i fototidningar sedan är FÖRETAGET I GÅNG.
Sedan när julhandeln drar igång håva in cashen som trillar in inte leverera en enda vara. Bara snubben på hemsidan bakom kameran ser skum ut. Jag hoppas för alla som betalt o väntar på varor att det är bara sega leveranser eller trött kontorspersonal som är seg på att betala tillbaks. Om det är en blåsning så lär ju knappast tidningen foto få betalt för helsidesannonsen dom har tagit in i tidningen. Jag hoppas som sagt var att det inte är en blåsning men det verkar skumt.

Du har inte helt rätt. Kameraexperten har funnits ett tag och "fungerade" i somras. Vad som troligen hänt är att de blivit uppköpta av oseriös lycksökare som vill göra snabba pengar. De valde alltså en "bättre" väg än att bygga upp något nytt. De valde att bygga på en webbsite som hade börjat få bra rykte. Steget smartare tycker jag. Man kan undra om de har till syfta att blåsa folk. De hade de troligen inte lämnat tillbaka pengar till någon. Det är troligare att de har fått problem av någon oförutasätt anledning eller att de inte har haft koll på hur man driver en postorderhandel.
 
Om det fanns sedan i somras ser det lite bättre ut då kanske dom värsta farhågorna inte är sanna. Det kan vara slut på varor etc för att dom sålt mycket tack vare låga priser men det borde väl vara rätt enkelt att kolla med några grossister (Nikon,Canon etc) om dom köper varor eller ej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.