J-ett
Aktiv medlem
Hej!
Jag är en av dem som blivit blåst på rätt mycket pengar från Kameraexperten och som haft oturen att välja Nordeas direktbetalning, eftersom det framstod som ett säkrare tillvägagångssätt. (Eftersom betalningen gjorts från mitt personkonto kan det faktiskt anses vara en VISA-kortbetalning, åtminstone bedöms saken så om man köper en resa från sitt personkonto ifall man har ett VISA-kort anknutet till det.) Om tillräckligt många trycker på så kanske Nordea och de andra storbankerna backar - de vilseför ju sina kunder. (För den som inte redan vet - alla som handlat med VISA-kort ska få tillbaka sina pengar inom ca två veckor, men av någon outgrundlig anledning gäller det inte oss som valt detta "säkrare" alternativ.)
Jag har varit i kontakt med Bankföreningen (www.bankforeningen.se) och det ser väldigt allvarligt på det här. Likaså kommer Aftonbladet att göra en grej om just denna del i ärendet. Så - har du själv gjort en direktbetalning för att känna dig tryggare vid köp: Bråka med banken! Tipsa journalisterna!
/JQ
Bra jobbat!
Jag gjorde ett köp på ca: 6000:- med direktköp via Handelsbanken.
De vill inte hjälpa mig så hur gör jag nu?
Jag ska kolla upp dina förslag här JQ.