Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast egentligen måste man nog betala svensk moms iallafall, har jag fattat det som. Så har det iallafall varit när jag handlat av amazon.co.uk tidigare - då lägger de på lite på priset för att komma upp i svensk moms. Men det kanske är upp till företaget man handlar av...

Det har att göra med hur mycket företaget säljer till Sverige. Det finns en beloppsgräns som jag inte kommer ihåg hur stor den är. Säljer företaget totalt för mer än den summan till Sverige så ska de ta ut svensk moms.
 
Japp, du har rätt! Har precis kollat lite på nätet, och gränsen verkar ligga på 320 000 kronor.
Men jag undrar hur det funkar om det var tvärtom - alltså om någon i ett EU-land med lägre moms beställer något från Sverige? Vilken moms ska han då betala?
 
Summa sumarum,handla inte av KameraExperten.

Och angående kamerahus (i alla fall Nikons men skall även röra alla märken) så gäller ju inte världsgaranti som det gör på objektiv, blixt mm. De här med Europagaranti hade jag ingen koll men mitt tips är ändå; handla svenskt! Det lönar sig i längen. Och om du ändå handlar för 10000 vad gör egentligen en 500-lapp hit eller dit? Inte mycket, då är det bättre att lägga en 500-hundring extra och veta vad man får.. Tycker jag!
 
Gjorde ett kontoutdrag under helgen och såg att jag hade fått tillbaka pengarna av Kameraexperten. Förvisso bra, men jag frågar mig om vitsen att driva ett företag på det viset?

Låter det lugna ner sig ett tag och ser vad som händer, dem har onekligen bra priser men även jag kan sälja utan att kunna leverera...

/Conny
 
Makulerade min beställning igår kväll efter att jag tröttnat att vänta på paketet, fick mail ikväll att pengarna sätts tillbaka imorgon em, Vad är det som händer i Solna? Lite synd när dom har så bra priser.
 
Dom har ju postförskott väl.... Varför inte beställa via postförskott? Kommer en billig kamera så gör det så.. Om inte så skit samma..
Och gör det så och man har handlat så har man återsändrätt direkt i alla fall.. Bara nobba ta emot så returneras paketet.. Och nån annan som står o väntar kanske då får sin i stället.....
 
Senast ändrad:
Beställde ett 35/2 i måndags får se när det kommer, som tur var beställde jag via postförskott.
 
Vilken reklam dom fått

Jag har också beställt, mest för att prova, mot PF naturligtvis. Kommer det så kommer det annars är det desamma.
 
Alltså, vilken hysteri det varit i onödan.
Kameraexperten är INTE på obestånd. De har bara inte folk att reda ut alla ordrar. Att vi sedan makulerar våra ordrar gör det nog inte bättre för dem.

Jag fick precis reda på av min bank att de har god ekonomi, dvs INGA anmärkningar.

Däremot är det en hel del kameraprylar som är restade på vissa platser i EU. Samma optik som jag beställde på Kameraexperten är restad även i England. Alltså, inget Kameraexperten kan råda över. Dock har de urkass kundsupport som inte kan meddela beställaren status, då denne vill veta detta.

Jag blev lovad att få pengarna tillbaka, så nu väntar jag på det och meddelar er när så skett.
 
Däremot är det en hel del kameraprylar som är restade på vissa platser i EU. Samma optik som jag beställde på Kameraexperten är restad även i England. Alltså, inget Kameraexperten kan råda över.

Då ska man inte uppge på sin sida att varan finns i lager. Gör man det kommer kunden fundera varför det inte kommer några varor trots att man betalat.
 
Hur fasen kan din bank tala om för dig att en firma har god ekonomi ?? Får en privatperson knalla in på sin bank och be om kontoutrag bara rakt av...?

Detta fattar jag inte.. så du har tekningsrätten att gå in på deras konton ?
 
Makulering av order

Kameraexperten.se valde att makulera min order idag efter 15 dagar, de hade tidigare utlovat ett leveransdatum om än ett försenat leveransdatum, men det kunde de inte hålla.

Fick bli Scandinavian Photo istället och 500 kr ytterligare på ordern.
 
Hur fasen kan din bank tala om för dig att en firma har god ekonomi ?? Får en privatperson knalla in på sin bank och be om kontoutrag bara rakt av...?

Detta fattar jag inte.. så du har tekningsrätten att gå in på deras konton ?
Att firman inte har några betalningsanmärkningar kan nog banken tala om. Det kan man rent av ta reda på själv mha någon av alla dessa kreditupplysningssajter som finns numera.
 
För den som inte vet:
En firma som inte har betalningsanmäkningar = God ekonomi.
Hur det förhåller sig med "cash flow" är en annan sak likväl som kundfordringar som inte kommit upp till ytan.

Mitt råd, sitt lugnt i båten. Vi kan ändå inget göra OM något händer.

Skulle något hända och firman går i kk, skulle bankerna ta sitt, dvs vara först i näringskedjan och vi sist. = Vi blir snuvade på slantarna.

God Jul på er...
 
Då ska man inte uppge på sin sida att varan finns i lager. Gör man det kommer kunden fundera varför det inte kommer några varor trots att man betalat.

Nä, helt riktigt.
Företaget gör fel och vi har upptäckt detta. Jag anser att det är dålig marknadsföring/kundvård etc, men det gör endast att folk kommer att anmäla dem hos sajter som prisjakt etc och det är ju bra för alla andra som kommer efter och ska handla och inget vet...
 
Hur fasen kan din bank tala om för dig att en firma har god ekonomi ?? Får en privatperson knalla in på sin bank och be om kontoutrag bara rakt av...?

Detta fattar jag inte.. så du har tekningsrätten att gå in på deras konton ?

Ta en Toy vettja... annars lär du få högt blodtryck i förtid.

Min bank kollade upp företaget och det jag fick fram av dem var precis vad jag skrev. De upplyste mig att jag inte skulle vara orolig då de hade kollat deras ekonomi. Vilket sätt de använde skiter jag ärligt i, men det var lugnande besked från deras sida då jag litar på min bank i det avseendet.

Om det ändå visar sig att det går åt hsike med företaget så är det inget vi kan göra åt det i alla fall.
 
För den som inte vet:
En firma som inte har betalningsanmäkningar = God ekonomi.
Hur det förhåller sig med "cash flow" är en annan sak likväl som kundfordringar som inte kommit upp till ytan.

Fina ord du klämmer in, men du har inte läst så värst många poäng ekonomi va?

Många betalningsanmärkningar brukar betyda att något är knas med rutiner och då troligen även med ekonomin. Att påstå att just cash flow inte skulle ha någon koppling till betalningsanmärkningar är just anmärkningsvärt.

Inga betalningsanmärkningar kan betyda lite vad som helst, men inte nödvändigtvis god ekonomi.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.