Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vadå inte går att skriva ut!? Laddade ner och skrev ut. Inga problem.

Hur menar du då? Printscreen av skärmen eller ligger det någon hackad manual ute någonstans? Den D90-manual på Nikons hemsida som kameraexperten länkade till vid tillfället jag skrev inlägget är utskriftskydddad och är det fortfarande.

(Dessutom, är man osäker blir det alltid rätt med "dom". "De" kan bli exakt lika fel. Så de så)
 
Hur menar du då? Printscreen av skärmen eller ligger det någon hackad manual ute någonstans? Den D90-manual på Nikons hemsida som kameraexperten länkade till vid tillfället jag skrev inlägget är utskriftskydddad och är det fortfarande.

(Dessutom, är man osäker blir det alltid rätt med "dom". "De" kan bli exakt lika fel. Så de så)

Laddade ner PDF-filen med manual för D200 och skrev ut vissa sidor utan problem. D90 manualen hade jag inget intresse av ;)
Trist av Nikon...

(Ingen regel utan undantag som som bekräftar regeln. Det trodde jag var underförstått. Så det så).
 
Bäste Essen,

När Ni kopierar texter från t.ex. http://www.backendmedia.se/2006/08/10/ska-jag-skriva-dom-de-eller-dem/ så vore det önskvärt med en källförteckning, allt för att jag som läsare ska kunna kontrollera Era källor.

Summa summarum och ett tips till språkpolisen; handla inte av DEM.



Vänligen
Conny

Conny min vän,

Nu kopierade jag faktisk texten från ett inlägg på Sweclockers forum. Källförteckning i det fallet hade nog varit mer förvirrande än klargörande - speciellt när all information ändå finns här, eller hur?
 
Senast ändrad:
Är det ingen som har problem med beställningar från dem?

Själv beställde jag en blixt 30/11 och leveranstiderna skulle då vara mellan 3-4 dagar efter jag sen mailat dem så skrev dom att de har mycket att göra nu så det kunde ta mellan 7-8 dagar.
När det väl hade gått 10 dagar så maila jag dem och fråga var min blixt befinner sig och att jag vill ha kolli ID så svarar dem att den skulle skickas i torsdags (dvs igår) och att det då automatiskt skulle skickas ut Kolli ID till mig då. Men gjorde det det? NEJ!

Nu försöker jag få tag i dom för att häva köpet och på telefon så får man upp en röst om att kön är full och man ska försöka igen senare, jag gör då det och då kommer man fram till telefonkön, så sitter man och väntar och när man tror man kommit fram så får man samma medelande om att kön är full och man ska försöka igen senare.


Personligen tycker jag detta är förj*vligt!
Snacka om oseriöst företag!


Är det ingen annan som har problem med det här?


MVH
Iriterad Conrad
 
Hur menar du då? Printscreen av skärmen eller ligger det någon hackad manual ute någonstans? Den D90-manual på Nikons hemsida som kameraexperten länkade till vid tillfället jag skrev inlägget är utskriftskydddad och är det fortfarande.

Jag förtår inte varför Nikon vill utskriftsskydda sin manual. Men som sagt är det lätt att gå runt problemet. Antingen ta bort skyddet, vilket kanske är tveksamt om det är OK att göra. Eller inte använda Adobe Acrobat Reader för att skriva ut, vilket borde vara helt OK.
 

Tips; har du inget bättre svar kan du strunta i det, för övrigt har jag skumläst tråden för jag har väldigt ont om tid idag, och jag vill få detta löst innan helgen och uppfattade det som om det var ett problem med att man inte fick med manual.

God Jul!
 
Är det ingen som har problem med beställningar från dem?

Själv beställde jag en blixt 30/11 och leveranstiderna skulle då vara mellan 3-4 dagar efter jag sen mailat dem så skrev dom att de har mycket att göra nu så det kunde ta mellan 7-8 dagar.
När det väl hade gått 10 dagar så maila jag dem och fråga var min blixt befinner sig och att jag vill ha kolli ID så svarar dem att den skulle skickas i torsdags (dvs igår) och att det då automatiskt skulle skickas ut Kolli ID till mig då. Men gjorde det det? NEJ!

Nu försöker jag få tag i dom för att häva köpet och på telefon så får man upp en röst om att kön är full och man ska försöka igen senare, jag gör då det och då kommer man fram till telefonkön, så sitter man och väntar och när man tror man kommit fram så får man samma medelande om att kön är full och man ska försöka igen senare.


Personligen tycker jag detta är förj*vligt!
Snacka om oseriöst företag!


Är det ingen annan som har problem med det här?


MVH
Iriterad Conrad



Jag har annullerat min order hos Kameraexperten.se, det är något konstigt på gång där.......
 
Jag beställde från Kameraexperten i helgen, hade samma problem som alla andra i till exempel prisjakt-tråden, avbokade ordern i onsdags, pengarna hade inte gått iväg från mitt konto utan det stod reservation kortköp, mejlade min bank i går kväll om problemet. I morse hade jag pengarna.
 
B och B.... Grå-import.

Så räkna inte med svensk garantiservice om ni skulle drabbas av något fel. Jag misstänker att kameraexperten sköter servicen själv, dvs skickar kameran till det land där den kommer ifrån, för att servas kameran där.

Vilket innebär lång servicetid.

Detta är inte fakta utan bara ren spekulation, då kamerorna saknar manual, vilket är fakta.

//Lorryquai

Jag beställde en Tamronopik i måndags och såg på den mailade orderbekräftelsen att dom lagt på en expeditionsavgift ovanpå priset. Detta trots att dom i sina villkor hävdar att dom icke påför några som helst avgifter på annonspriset.
Efter 4 dagar utan respons på mina mail så annullerade jag idag min beställning.

I villkoren står det dock att dom endast säljer "svenska" varor med svenska manualer.

/K
 

Bilagor

  • Kameraexperten2.jpg
    Kameraexperten2.jpg
    33.2 KB · Visningar: 1,329
Jag beställde i helgen för 6 papp.
Samma problem som fler av er.
I någon tråd står det att de konkat.

Jag ska kolla detta i veckan och se om pengarna är borta.
Måste i så fall ligga hos tingsrätten för att en konkursförvaltare ska utses. Dessutom ska deras sida på nätet i så fall tas ner omedelbums vilket är fel från konkursförvaltarens sida om detta inte görs...

Jag har goda förhoppningar om att få tillbaka pengarna om fallet är detta.

I vart fall återkommer jag här i ärendet om vad som hänt.
Endast fakta gäller från min sida.
 
Jag har nu handlat av Warehouseexpress.com istället.
Priserna är OK och Britterna är med i EU så det blir inga tullavgifter eller andra pålägg än frakt. (Deras moms är klart mindre än här i sverige.)

Kameraexperten är nog ett bekymmer som vi som beställare måste ta tag i.
(Jag återkommer som jag skrev i förra inlägget.)

Det är säkert att handla av Warehouseexpress.com har jag hört från andra. Klart billigare än svenska siter i alla fall.
Optik har världsgaranti, men med Nikonkameror vet jag inte hur det ligger till. Förhoppningsvis hjälper Nikon till om kameror börjar krångla, eftersom de inte leder försäljningen direkt...
Har hört av andra att de alltid är serviceminded var de än är köpta.
 
"Har hört av andra att de alltid är serviceminded var de än är köpta."

Njae...då har du inte hört talas om Nikon-Sverige och deras policy.

De rör i princip inte kameror köpta i andra länderr förutom Sverige, om du inte är villig att betala förstås. Gäller även garantifrågor.

Vill du ha bra service, köp svenskt.

//Lorryquai
 
Nja, det handlar om sk Europagaranti. Allt som tas in av Nikon till Europa ska innefattas av samma garanti.

Nikons europeiska servicegaranti - Digitala bildprodukter
1. DETTA ÄR EN EUROPEISK ETTÅRIG GARANTI (GILTIG I BELGIEN, DANMARK,
FRANKRIKE, GREKLAND, ITALIEN, NEDERLÄNDERNA, NORGE, SCHWEIZ,
SPANIEN, STORBRITANNIEN, SVERIGE, TYSKLAND, TJECKIEN, UNGERN). DU
MÅSTE VISA UPP DETTA FORMULÄR TILLSAMMANS MED ETT INKÖPSBEVIS
MED DATUM (KVITTO) FÖR ATT ERHÅLLA GARANTISERVICE. Om din Nikonprodukt
kräver garantiservice kontaktar du den återförsäljare som du köpte den av eller en
medlem av vårt auktoriserade servicenätverk i ett europeiskt land.

/K
 
Senast ändrad:
Jag har nu handlat av Warehouseexpress.com istället.
Priserna är OK och Britterna är med i EU så det blir inga tullavgifter eller andra pålägg än frakt. (Deras moms är klart mindre än här i sverige.)

Fast egentligen måste man nog betala svensk moms iallafall, har jag fattat det som. Så har det iallafall varit när jag handlat av amazon.co.uk tidigare - då lägger de på lite på priset för att komma upp i svensk moms. Men det kanske är upp till företaget man handlar av...
Är inte helt hundra på hur det där funkar, mer än att det verkar mer än vanligt idiotiskt.

Vid det här laget verkar det ganska uppenbart att kameraexperten har stora problem, det ryktas ju till och med om konkurs. Isåfall är det verkligen bedrövligt av dem att fortsätta ta emot beställningar och låtsas att de ska leverera.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.