Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Å fan har de ändrat hemsidan nu?

Nu finns inte länksidan till där man hämtar den engelska manualen medan i rudan där alla spec står det manual & meny på svenska.

7600:- för ett 17-55 2,8 IS är riktigt billigt tycker jag!
 
Det skulle förstås kunna ligga till så att www.kameraexperten.se tidigare har sålt gråimporterade kameror, men att de nu köper från svenska generalagenter, som MaagnusJ skrev om i sitt inlägg. Ifall det stämmer att man numera får med TRYCKTA svenska manualer.

Killen på Japan Photo kan således ha rätt i det han sa, men det är ju inte säkert att han har kläm på den ändring av ägare och (eventuella) ändring av arbetssätt som kan ha skett på senare tid.
Förra veckan var det inte någon tryckt manual med till D90. Det var dock inte några större problem för kompisen att få en tysk manual att byta in. Dom fick dock skicka den till Irland efter instruktioner på Nikon.com eftersom svenska Nikon inte hjälper till med sådant.
Såg också nu att det står "Manual: Svensk" nu istället för svensk pdf som det stått förut på deras hemsida. Dvs att du som konsument har rätt att kräva pengarna tillbaka, häva köpet, om de inte kan skicka dig en svensk tryckt manual utan problem. Var inte någon mjäkig konsument utan kräv din rätt.
En titt till på köpvillkoren så står det att "våra produkter är svensksålda med svenska manualer och menyer" Då så, shoppa på!
 
Senast ändrad:
Enligt tråden jag har följt lite på minhembio så verkar en del ha fått sina pengar tillbakak iallafall när de har markulerat sina ordrar.

Nja är väl glad att jag lade 1000:- extra för att köpa det hos en annan, vågar tyvärr inte ta chansen när det handlar om över 10000:-
 
Hmmm...allt är så skumt.

De säger att de handlar i Sverige. Jag har kollat upp och de köper inte kameror i Sverige.

De har själva skrivit på prisjakt att de har 300st ordrar och ca 40st anställda (30st på ett annat ställe har de skrivit) och jämför man med Dustin, Netonnet och andra internetföretag som är betydligt större än kameraexperten, så har inte ens de det antalet anställda(Då menar jag de so marbetar med konsumentprodukter!). Enligt allabolag.se så har tex cyberphoto 20st anställda och omsätter 139 mkr, och kameraexperten omsatte 7 tkr 2007-06.

De är under utredning av prisjakt samt pricerunner.

De är polisanmälda av minst 2 personer.

Deras priser är de lägsta på marknaden, tyskland inräknat, och ändå erbjduer de 3 års garanti, 45 dagars öppet köp m.m. samtidigt som man ändrat till ENDAST förskottsbetalning / kortbetalning med direkt reservation.

Jag ska inte säga vad som är rätt och fel, men att ta chansen att spara 500kr mot att förlora 10000kr är rätt dåliga odds...

Ovanstående är bara rena fakta, tolka de hur ni vill...
 
Den slutsats man kan dra av allt som kommer fram här och via länkarna om www.kameraexperten.se, är att man ska vara EXTREMT försiktig när det gäller detta företag.

I klartext blir mitt råd: Betala INTE in en enda krona i förskott till detta företag. Det hela liknar Ebberöds bank - de säljer tydligen grejer till lägre pris än inköpspriset - vilket givetvis inte är hållbart. Det kommar att braka ihop och hela skaran av de senast tillkomna köparna kommer inte att få vare sig några varor eller några pengar tillbaka.

Som redan sagts - betala hellre ett "högre" pris till en seriös leverantör med sund prissättning som kan överleva på sin verksamhet. Av vad som framkommit här kan man bara dra en enda slutsats om detta: Det kommer inte Kameraexperten att kunna göra!
 
Jag har köpt kamera två gånger på Kameraexperten. Canon båda gångerna. Jag hade en del mail kontakt med dem innan köp. Enligt dem skall det gå att lämna in kameran direkt till Canon första garanti året och under andra och tredje året skall man ringa dem för en rekvision innan man lämna in på Canon verkstad.

Jag har i mina kontakter med dem inte upplevt något som gör att jag skulle tveka att handla där igen.

Jag har för mig att anledningen till deras låga priser är att deras moderbolag gör centrala inköp på europa nivå.
 
Jag blir mer och mer misstänksam mot detta företag, nä, tacka vet jag Cyberphoto där vet man vad man får...Har faktiskt handlat en del grejer hos min lokale kamera handlare och har fått väldigt bra priser hos honom. Priserna måste ju pressas i butikerna. En Nikon D90 kostar hos honom 8990:- samma som hos Cyberphoto. Och då får man med en Sv. manual...och en bra suport.

-Fredrik
 
Har inte provat kameraexperten själv. Men med tanke på priserna på vissa grejer, så skulle iallafall jag gärna vilja att det var seriöst. Men visst blir man lite misstänksam.

De har fått 37 omdömen på prisjakt.nu. De flesta positiva (7,76 i snitt), och när de har blivit sågade verkar det mest handla om att leveranstiderna inte riktigt är så korta som utlovas.

Å andra sidan är 37 omdömen inte speciellt mycket. Det skulle inte vara jättesvårt att fejka hälften av dem...

Samtidigt är det ju tråkigt att döma ut ett företag bara för att de har låga priser.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.