Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De har fått 37 omdömen på prisjakt.nu. De flesta positiva (7,76 i snitt), och när de har blivit sågade verkar det mest handla om att leveranstiderna inte riktigt är så korta som utlovas.

Å andra sidan är 37 omdömen inte speciellt mycket. Det skulle inte vara jättesvårt att fejka hälften av dem...

Betydligt fler omdömen på Pricerunner. Genomgående bra omdömen också...
 
Har själv beställt från dom och betalt för en kamera. Dock har jag makulerat beställningen och tack och lov fått tillbaka pengarna. Nu blev det Japan Photo istället...

Om ni handlat av Kameraexperten och inte fått någon vara rekommendera jag e-mail till dom. Jag mailade till dom totalt 4 ggr och fick svar inom några timmar varje gång. Telefonkontakt verkar inte fungera något vidare.
 
Tack för denna tråden! Var på vippen att beställa en 40D med objektiv från dom. Låter inte som en bra ide längre...
 
Tack för denna tråden! Var på vippen att beställa en 40D med objektiv från dom. Låter inte som en bra ide längre...

Betällde just en 40D med batterigrepp och minne, leveransdatumet blev framflyttat 3ggr och sen gav jag upp. Precis fått en bekräftelse om att pengarna kommer tillbaka inom 24h. Dem har onekligen en knepig attityd till sina kunder, det kommer bara att straffa sig i längden.

Något säger mig att dem är i desperat behov av pengar, dem sänker sina priser en bra bit under marknadsnivån. Därefter tar dem in beställningar och drar beloppet direkt från kontot, håller dem nog länge tills kunden har lessnat och återbetalar = en typ av räntefritt lån.

Jag kan lika gärna ha fel...
 
Dom har ju postförskott såg jag förut.. Så beställ via det så kan rimligen man inte bli lurad.. Och för man en kamera då billigt så är det bra.. Får man ingen har man inte tagit någon risk...

medans det bästa men dyrare är att handla av seriösa säljare så dom överlever den tuffare marknaden som krisen medför...

Men då får även dom seriösare kanske inse dom måste närma sig något mer dom utlandsäljande nätfirmorna. Så det inte skall skilja tusentals kr mellan samma produkt i England / Tyskland mot Svenska nätföretag tex...

Lite får man acceptera då Sverige är en liten marknad så mängden sålda skall ju betala mer här än i större länder befolkningsmässigt.

men idag är skillnaderna ofta flera tusentals kr.. I vissa fal kan det skilja många många tusen för samma sak..
 
Jag beställde ett objektiv därifrån igår, innan jag hade sett dessa diskussioner. Recensionerna på Prisjakt/Pricerunner såg bra ut och det kostade en tusenlapp mindre än hos närmaste "etablerade" konkurrent, så jag var väldigt nöjd. Tack och lov valde jag postförskott, så helt blåst borde jag ju inte kunna bli. Men jag blir ändå lite osäker och funderar över om jag borde makulera. Sysslar de med oegentligheter? Och vad händer till exempel om varan är defekt eller om jag behöver utnyttja garantin? Jag har aldrig handlat fotoprylar på nätet förut så jag känner mig väldigt osäker på hur jag ska göra.
 
Jag beställde ett objektiv därifrån igår, innan jag hade sett dessa diskussioner. Recensionerna på Prisjakt/Pricerunner såg bra ut och det kostade en tusenlapp mindre än hos närmaste "etablerade" konkurrent, så jag var väldigt nöjd. Tack och lov valde jag postförskott, så helt blåst borde jag ju inte kunna bli. Men jag blir ändå lite osäker och funderar över om jag borde makulera. Sysslar de med oegentligheter? Och vad händer till exempel om varan är defekt eller om jag behöver utnyttja garantin? Jag har aldrig handlat fotoprylar på nätet förut så jag känner mig väldigt osäker på hur jag ska göra.

Har du inte fått objektivet än?

Det är ju tre veckor sedan denna tråden startade.
 
Har du inte fått objektivet än?

Det är ju tre veckor sedan denna tråden startade.


Jag beställde det som sagt igår och såg den här tråden av en slump idag. Jag brukar inte ha någon koll på forumet, jag har bara varit inne på Pentaxforumet några gånger för att välja rätt objektiv. Jag trodde att det räckte att gå på omdömena på Prisjakt/Pricerunner. Det är inte mycket att göra åt nu. Frågan kvarstår dock om det är klokast att makulera eller om jag ska avvakta.
 
Service

Kan säga så här; Min man beställde en kamera från Kameraexperten och de var sena med leverans då de "glömt" skicka iväg den från lagret då ett kollinummer bara registeras men ej kommit till posten.

Sedan dess har de ändrat på hemsidan från "Manual: Svensk PDF" till "Manual: svensk" så jag undrar om de som köper nu får någon pappersmanual vilket inte vi fick.

Sedan var det ett par turer med Nikon´s support angående deras icke utskrivningsbara "utskrivningbara" PDF fil. Det gick ialla fall ut på att de vill inte ha gråimport(=ingen manual).

Gråimport är ju vad Kameraexperten har gjort i allafall för ett par dagar sedan. De sa rent ut att de köper in kamerorna från Tyskland. Kameraexperten ordnade iallafall fram en tysk manual som vi skickade till Irland för att få utbytt till en svensk manual. Detta kunde först inte göras enligt Nikon Sverige support trots att det stod på hemsidan... *sUcK*. Så nu har vi äntligen en svensk pappersmanual!!

Min man tycker att Kameraexperten var lite arroganta men de hjälpte oss iallafall till till sist. Han tycker även att Nikon Support Sverige borde gå en kurs i "Support = Hjälpa till del 1" då de inte verkar ha koll eller vara direkt hjälpsamma utan att överbevisas.

Slutet gott, allting gott!?!
 
Gadamn it... ;o(
Beställde ett objektiv för nästan 6 papp för några dagar sedan. Klart billigare än konkurrenterna. Detta objektiv var lågt satt på många ställen och min snikna attityd så här i jultider gjorde att jag betalade kontant via deras hemsida eftersom fler julklappar ska inhandlas.

Det fanns en kille på Tradera som skulle sälja objektivet lika billigt men han skickade tillbaka pengarna efter 3 veckor.

Hmmm... Får se om objektivet dyker upp eller om jag ska åka dit och banka skiten ur dem... Vem är högst rankad på en sån firma? Ägaren månne?

Fortsättning följer.
 
Hur gör man för att makulera en order hos nämnda företag?

Ni som har gjort det, har pengarna kommit tillbaka?

Har ni fått meddelande om att pengarna ska komma tillbaka?
 
Problemet med att ladda ner den manualen är att du måste ha en dator med dig ut i skogen om du vill läsa något där. Den går nämligen int eatt skriva ut.
Om man köper någonting som kräver en manual från en svensk försäljare och det inte finns en vettig manual är varan enligt konsumentköplagen att betrakta som behäftad med fel och du kan i häva köpet. Nu står det iofs i deras annons att det är en pdf-manual men de tär tveksamt om det duger eftersom den inte går att skriva ut.
...

Vadå inte går att skriva ut!? Laddade ner och skrev ut. Inga problem.
 
...
Något säger mig att dem är i desperat behov av pengar, dem sänker sina priser en bra bit under marknadsnivån. Därefter tar dem in beställningar och drar beloppet direkt från kontot, håller dem nog länge tills kunden har lessnat och återbetalar = en typ av räntefritt lån.

Jag är ledsen men jag kan inte hålla mig längre. Det verkar finnas en skola där man av någon outgrundlig anledning alltid tillämpar dem i tid och otid. Ett tips är att i stället använda de om man är osäker.

De är subjektsform, precis som: jag, du, han, hon och vi. Dem är objektsform, några andra sådana är: mig, dig, honom, henne, oss och er.
 
Jag är ledsen men jag kan inte hålla mig längre. Det verkar finnas en skola där man av någon outgrundlig anledning alltid tillämpar dem i tid och otid. Ett tips är att i stället använda de om man är osäker.

De är subjektsform, precis som: jag, du, han, hon och vi. Dem är objektsform, några andra sådana är: mig, dig, honom, henne, oss och er.

Är du svensklärare?
De flesta är nog mer intresserade av foto i det här forumet... ;o)
Hade de fått betyg i skrift hade det nog inte blivit så många inlägg är jag rädd...
 
Jag är ledsen men jag kan inte hålla mig längre. Det verkar finnas en skola där man av någon outgrundlig anledning alltid tillämpar dem i tid och otid. Ett tips är att i stället använda de om man är osäker.

De är subjektsform, precis som: jag, du, han, hon och vi. Dem är objektsform, några andra sådana är: mig, dig, honom, henne, oss och er.

Bäste Essen,

När Ni kopierar texter från t.ex. http://www.backendmedia.se/2006/08/10/ska-jag-skriva-dom-de-eller-dem/ så vore det önskvärt med en källförteckning, allt för att jag som läsare ska kunna kontrollera Era källor.

Summa summarum och ett tips till språkpolisen; handla inte av DEM.



Vänligen
Conny
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.