Arvid_Forsberg
Aktiv medlem
Den har kommit!
Nu håller jag i min 20D!
/Arvid
Nu håller jag i min 20D!
/Arvid
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Arvid_Forsberg skrev:
Nu håller jag i min 20D!
/Arvid
Kraxabraxa skrev:
Nu kanske vi kan stänga tråden då... eller är det nån mer som har beställt...
Arvid_Forsberg skrev:
Tack Ulrika! Heh jaa, eller är det kanske någon som fortfarande väntar på sin 20D?
/Arvid
Foto-Rickard skrev:
JAG gör det!
Skulle ju beställa den genom en butik här i stan (Boden) men efter tre veckors väntande så ringer han från butiken och säger att den kommer om 1-2 månader!
Då sa jag: Anulera den ordern genast, jag beställer från Cyberphoto!
Dock hade objektiv och allt annat kommit för länge sedan till butiken så jag har varit in i dag och hämtat det och gjorde en order på Cyberphoto ca 14:22 idag och så här säger Posten om vart paketet är nu några timmar senare:
Status
2005-02-21 17:54 Umeå Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
Så jag får den väl kanske i morgon eller på Onsdag, det är ju 1-2 dagars leverans hit. Jag hoppas som en dåre just nu...
zlice skrev:
jag har hunnit med strax över 800 bilder. Jag har inte ens haft tid att titta i manualen. Så mycket studier just nu. Men så fort jag får chansen så plåtar jag. Jag plåtade ett band som heter United i lördags. Jag ska kanske plåta dom igen nu på lördag. Livebilder när dom spelar alltså. Wish me luck. Jag kommer lägga upp bilder från detta lite senare
Arvid_Forsberg skrev:
Kul! Lycka till med bilderna! Förresten, finns det någon inbyggd räknare i kameran som visar totalt antal exponeringar/bilder eller räknar ni alla själva?
/Arvid
zlice skrev:
Klart vi räknar själva. Det är ingen dator i kameran
Bilderna döps i nummerordning. Så är min inställd. Om man vill kan man förinställa att kameran ska "nollställa" räknaren vid tömning av kortet (om jag uppfattat rätt).
Foto-Rickard skrev:
Det tog 1 dag för Cyberphoto att leverera min 20D till Boden
Så nu är jag också en stolt ägare av en 20D.
Foto-Rickard skrev:
Det tog 1 dag för Cyberphoto att leverera min 20D till Boden
Så nu är jag också en stolt ägare av en 20D.
zlice skrev:
kör du direkt via kameran eller har du kortläsare. Jag köpte en kortläsare och är kanonnöjd. Då slipper jag belasta kamerabatteriet med urladdningarna.
Jag vet annars inte hur jag kan hjälpa dig