Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Precis beställt från Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Har beställt från Technikdirekt 2 gånger nu. Alltid gått bra och paketen har kommit snabbt2-3dagar om de har varan i lager. Ända kruxet är att sist jag beställde så ändrade posten på kollinumret så jag kunde inte spåra paketet i sverige och missade därmed leveransen till dörren.

Mvh

Peter
 
#2 3/1-05

Kikade på www.dpd.de idag;

Paketet lämnades till DPD 29/12-04 och kom till Sverige 30/12.

Enligt Posten kom det till mitt postkontor i morse (3/1-05) och är på gång ut till mig...

Enkelt att hitta sin försändelse på nätet med kollinumret, nu återstår bara att se att infon stämde och att det kommer idag...

Mvh
 
#3 3/1-05

Infon var korrekt och nu ligger objektiv och minneskort i kameraväskan...nu väntar vi bara på kamerahuset. *skratt*

Canons 16-35 f2.8 från technikdirekt.de kom ny i originalkartongen med motljusskydd, väska och garantisedel som tydligt deklarerar att den är giltlig inom EU.

-Fast ca 4000kr billigare än i de billigaste Svenska affärerna :)


Mvh

Tobias
 
:) Det var ju mkt bra! Jag kollade just på postens kolli-sida och nu ska jag gå förbi ICA på vägen hem o hämta minneskort mm, dock inte kameran :(
 
ksjunior skrev:
Har inte hört nåt annat än att de ville ha kopia på leg+bankkort.

Jag förmodar du beställde från technikdirekt.de och menar kopia på leg + kreditkort? Jag funderar själv på att beställa därifrån, men jag har svenskt leg och danskt kreditkort - vet inte hur dom uppfattar det...?
 
Japp.. Vet inte heller hur de skulle reagera men kan inte tänka mig att det är ett problem så länge det är ditt kort och man kan utläsa namn+nummer på kortet.
 
Jupp, men de är inte så jättesnabba på att svara (eller så är det jag som inte har nåt tålamod :) ) Har begärt att få veta hur lång tid det tar innan jag har mitt hus på ICA, frågade tidigare idag, för kanske fem timmar sen men ej fått svar än. Kanske är bortskämd med snabba svar från tex forum och butiker som axelmusic.com...
 
ksjunior skrev:
Jupp, men de är inte så jättesnabba på att svara (eller så är det jag som inte har nåt tålamod :) )

Mailade igår natt vid 01:00 och frågade om ETA på mitt 20D hus. Fick svar i dag vid 12:30 att de inte har någon ny tid (2-5v).

Angav ärendenr och kundnr vid förfrågan.

Mvh
 
technikdirekt

Jag mailade och frågade om leveranstid i förrgår och fick svaret att tyvärr har de inte kameran i lager men det tar endast 3 veckor från att man lagt beställning till lev.

Jag känner att jag inte vågar beställa och betala in pengar för att sedan vänta fram till sommaren......


Hoppas din kamera kommer snart!
 
Har också beställt bla. ett 20D hus från Technikdirekt.

Såg att Cyberphoto och Scandinavian fått in hus idag.
Pixmania skulle få in först 25/1.

Frågan är hur Canon levererar?
Hur stora partier skickar de, och hur fördelas de på återförsäljarna i europa. Antar att de skickar kronologiskt efter lagda beställningar..kan det vara så att de återförsäljare med större efterfrågan får en större andel per parti..

Annars tycker jag det är helt ok att behöva vänta ett tag om man kan spara några tusingar....men är ändå lite nyfiken på hur det funkar?
 
Finns det inte risk för att Technikdirekt snart passerar 250 000kr i omsättning för försäljningen till Sverige?
Då ska dom ju lägga på svensk moms istället för den tyska.
 
Nu är kamerahuset på gång.

Hade fått detta mailet bland skräpposten, legat där någon dag;

__________________________________________________

Herrn
Tobias Lundgren
xxxxxxxxxxxxxx

S-xxxx xxxxxx
Schweden

Ihre Kunden-Nr. : xxxxxxxx
Ihre Auftrags-Nr. : xxxxxxxx


VERSANDINFORMATION xxxxxxxxx Würzburg, xx.xx.2005

Sehr geehrter Herr Lundgren,

laut Bestellung vom xx.xx.2004 wurden folgende Artikel am
xx.xx.2005 um xx:xx:xx Uhr versandfertig gemacht.

Menge Artikel Artikelbezeichnung
----- ------- --------------------------------
x xxxxxx Canon EOS 20 D Gehäuse

Zahlungsart : xxxxxxxxxxx
Versandart : Auslandsabholung DPD

Endkontrollstatus : Sendung vollständig/PROD

Paket(e) : xxxxxxxxxxxxxx x,xxx KG

******************************************************************
* klicken - anmelden - sparen www.technikdirekt.de *
******************************************************************
 
gött mos..då finns det kanske hopp även för mig.

fast jag beställde även en 580ex, vertikalgrepp, extra batteri och 2gb minneskort.... vet att vertgreppet och minneskortet kan vara restat fortfarande :(
 
Jag beställde den 8/1, men har inte fått någon del-leverans. Man tycker ju att de borde slängt iväg några prylar vid det här laget. Jag får maila... Antar att de inte tar något extra för frakt ändå?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.