Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Weee! beställt ny kamera :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Kakelgasten skrev:
Waaaa...bara en undran...har ni döpt era kameror oxå?...:))

Nää, jag har inte...inte ännu iaf...

Haha... Hmm, jag måste fundera ut något bra namn på min. "Gamla Bettan" är ju t.ex. inte aktuellt...riktigt ännu. :)

"Black Beauty" får det nog bli. ;)

/Arvid

P.S
Jag har inte hört något från Technikdirekt.de ännu, men jag såg att de dragit 16k "Prel Kort" från kontot igår någon gång så det händer grejer iaf. 'Sitter och väntar på mailet att den blivit skickad.
 
Hmmm...har för mig att dom inte drar från kontot förrän dom packar/skickar grejorna...

Kolla så att du inte har ett mail i spam/borttaget.

Maila dom och fråga om det är skickat + att du inte fått någon levbekräftelse (Versandinformation).
 
Kakelgasten skrev:
Hmmm...har för mig att dom inte drar från kontot förrän dom packar/skickar grejorna...

Kolla så att du inte har ett mail i spam/borttaget.

Maila dom och fråga om det är skickat + att du inte fått någon levbekräftelse (Versandinformation).

Jag skickade om bilderna igår så de har fått dem två gånger. Det stod "Prel kort" på mitt kortutdrag och det är ju "preliminärt" antar jag. Så brukar det iaf stå när jag gjort en online-order-- om de verkligen hade tagit pengarna så borde det stått "Technikdirekt.de 16.7k". Men jag kanske skall kontakta dem ändå...(?) Men man vill ju inte verka för tjatig. :)

/Arvid
 
It's away!

Woooooooohoooooooo! Aldrig tidigare har ordet "Versandinformation" låtit bättre!

Nu har allt skickats.

Canon EOS 20 D Gehäuse
Tamron XR 2,8/28-75 DI C/AF
Hoya UV HMC 67
SanDisk 2GB CompactFlash Card

/Arvid :)
 
Är dom tröga på mailen i tyskland eller???

Fick en beställningsbekräftelse och sedan en förfrågan om kopior på leg+bankkort..... skickade givetvis ner dom blixtsnabbt. Men har fortfarande inte fått nån bekräftelse på att dom mottagit kopiorna eller vad som händer.

Mailade i morse och fråga om allt var ok så att de fått mina kopior.....men har fortfarande inte fått nått svar i kväll.

Jag spyr på företag som inte svarar på mail samma dag. Givetvis kommer nån att klaga på att det beror på att det är ett så stort företag och de har för mycket att göra, destå större anledning att sköta kundrelationerna säger jag.

Eftersom att jag är ansvarig för inköp på företaget där jag jobbar så bestämmer jag själv vart vi skall handla ifrån och då har jag uteslutande valt Dustin för dom är blixtsnabba både på mail och order. När vi beställer före kl. 16.00 så får vi paketen dagen efter vid 14.00 och då ligger företaget mitt i Hälsingland. Det är service det. Men privat är man lite mer rädd om stålarna och får handla hos "messersmittarna".
 
Jonke O skrev:
Är dom tröga på mailen i tyskland eller???

Fick en beställningsbekräftelse och sedan en förfrågan om kopior på leg+bankkort..... skickade givetvis ner dom blixtsnabbt. Men har fortfarande inte fått nån bekräftelse på att dom mottagit kopiorna eller vad som händer.

Mailade i morse och fråga om allt var ok så att de fått mina kopior.....men har fortfarande inte fått nått svar i kväll.

Jag spyr på företag som inte svarar på mail samma dag. Givetvis kommer nån att klaga på att det beror på att det är ett så stort företag och de har för mycket att göra, destå större anledning att sköta kundrelationerna säger jag.

Eftersom att jag är ansvarig för inköp på företaget där jag jobbar så bestämmer jag själv vart vi skall handla ifrån och då har jag uteslutande valt Dustin för dom är blixtsnabba både på mail och order. När vi beställer före kl. 16.00 så får vi paketen dagen efter vid 14.00 och då ligger företaget mitt i Hälsingland. Det är service det. Men privat är man lite mer rädd om stålarna och får handla hos "messersmittarna".

Läs hela tråden så kommer du att se att det är ganska "normal" procedur från TD.

Vad jag har förstått på att läsa vad alla skriver så är det väldigt många (inklusive mig själv) som mailar både 1 och 2 ggr då man själv tycker att man för tillfälligt är deras viktigaste kund.

Kan tänka mig att TD är "trötta" på alla otåliga svenskar som inte gör annat än skickar massa mail...:)
 
Kakelgasten skrev:
Läs hela tråden så kommer du att se att det är ganska "normal" procedur från TD.

Vad jag har förstått på att läsa vad alla skriver så är det väldigt många (inklusive mig själv) som mailar både 1 och 2 ggr då man själv tycker att man för tillfälligt är deras viktigaste kund.

Kan tänka mig att TD är "trötta" på alla otåliga svenskar som inte gör annat än skickar massa mail...:)

Ja jag är ju så otålig att jag inte orkade läsa alla sidorna i tråden :)))))

Jag håller ändå fast vid att skall man driva en internet butik så kan man åtminstånde se till så att man får ett mail tillbaks å bekräftar att man mottagit saker man efterfrågat. Dessutom skulle man nog fundera på hur man behandlar kunderna, varje kund skall vara lika viktig. Man vet aldrig vad den kunden kan tänkas beställa nästa gång.(Om den kunden återkommer vill säga)

Sen är det ju inte nå småsummor det gäller när man tittat på vad tidigare människor beställt. Man skall ta mig fan ha ett kungligt bemötande på en del av dom. Men visst är jag otålig dock mycket bättre nu än när jag var liten :)))
 
Jo, det är klart att man förväntar sig att få svar på mail man skickar...tror att det gjordes en undersökning bland svenska företag...kommer inte ihåg siffrorna, men har för mig att medel låg på typ 24 timmar innan man fick svar...svenska myndigheter var bland dom sämsta.
 
Jonas, det tog 2 dygn för dem att skicka mitt paket efter jag mailat bilderna och jag hörde ingenting heller. Det är så det verkar fungera där. :)

/Arvid
 
Hur fungerar det med trackingen? Jag fick ett 12-siffrigt nummer men det står ju på siten att man skall skriva in ett 11-siffrigt nummer. Jag läste infon i denna thread, men jag får ändå inget resultat när jag söker efter paketet. Jag har prövat att ta bort både första och sista siffran utan resultat. Det kanske iofs tar någon dag innan den kommer in i databasen..(?)

/Arvid
 
Arvid_Forsberg skrev:
Hur fungerar det med trackingen? Jag fick ett 12-siffrigt nummer men det står ju på siten att man skall skriva in ett 11-siffrigt nummer. Jag läste infon i denna thread, men jag får ändå inget resultat när jag söker efter paketet. Jag har prövat att ta bort både första och sista siffran utan resultat. Det kanske iofs tar någon dag innan den kommer in i databasen..(?)

/Arvid

Jodå, det är rätt...den kommer att hitta på den 12 siffriga som gäller.

Verkar vara olika här...för min del så hittade jag den på DPD några timmar efter jag fick Versandinformation, medan andra tydligen nästan fått sin kamera innan den synts till på nätet.
 
Kakelgasten skrev:
Jodå, det är rätt...den kommer att hitta på den 12 siffriga som gäller.

Verkar vara olika här...för min del så hittade jag den på DPD några timmar efter jag fick Versandinformation, medan andra tydligen nästan fått sin kamera innan den synts till på nätet.

Ahh okej, hmm mysko. Tack för infon iaf.

/Arvid
 
Hittade denna tråd och måste bara gnälla av mig lite...

Ringde Zebra Media igår (torsdag) för att höra lite priser på objektiv. Passade på att fråga om de sålde 20D, de har nämligen ingen info om det på sin hemsida. Visst gjorde de det, och de tog 13400 för den. Jäklar vad billigt för att vara i Sverige tänkte jag så jag impulsbeställde en sådan och även ett 100/2.8 EF USM Macro. Han lovade att de skulle skicka den samma dag så att jag förhoppningsvis skulle ha den innan helgen.

Visst skickades den, och jag följde den med med spänning via Postens hemsida. Idag har jag jagat paketet (statusen enligt kolli-söket är att den körs ut till mitt serviceställe) men utan framgång. Jag måste vänta HELA helgen på min nya kamera... Ruskigt irriterande när man är så otålig som jag.

Aja, skit samma, ska ändå vara i studion hela helgen och spela in några nya låtar med bandet, men jag hade ändå velat ha den.

Känns lite bättre nu när jag gnällt lite på Posten (fast jag själv jobbar som brevbärare) :D På måndag SKA jag dock ha den!
 
Jag fick min Eos20D idag, köpte från en kille här på fotosidan...

har bara prövat den inomhus i ganska mörka lokaler, tänkte att jag kör väl ISO3200 hela tiden för att se om det är användbart ... jag blev riktigt imponerad ...

Imorgon blir det förhoppningsvis lite fotande ute i ljuset med ISO200 ...

Ni som redan äger 20D, vilket ISO använder ni "oftast" ?

wehaaaa *lycka*
 
mounte skrev:
Jag fick min Eos20D idag, köpte från en kille här på fotosidan...

har bara prövat den inomhus i ganska mörka lokaler, tänkte att jag kör väl ISO3200 hela tiden för att se om det är användbart ... jag blev riktigt imponerad ...

Imorgon blir det förhoppningsvis lite fotande ute i ljuset med ISO200 ...

Ni som redan äger 20D, vilket ISO använder ni "oftast" ?

wehaaaa *lycka*

Jag har visserligen inte fått min 20D ännu, men jag fotar oftast aldrig över 100 ISO. :) Men då har jag med stativ och trådutlösare för att hjälpa till.

/Arvid

P.S
Min 20D går fortfarande inte att tracka på DPDs sida.....lite trist.
 
Woohoo, Johan!

Kameran går att spåra genom Postens sida nu... Det händer grejer iaf även om alla dessa är inom 3 min heh...

17 feb kl 02:59
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.
17 feb kl 02:59
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.
17 feb kl 02:56
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.

/Arvid
 
Re: Woohoo, Johan!

Arvid_Forsberg skrev:
Kameran går att spåra genom Postens sida nu... Det händer grejer iaf även om alla dessa är inom 3 min heh...

17 feb kl 02:59
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.
17 feb kl 02:59
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.
17 feb kl 02:56
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.

/Arvid

haha.. underbart.. så nu har du posten som startsida? ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.