Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Weee! beställt ny kamera :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Säkert har folk olika erfarenheter...men rent allmänt så verkar det som om DPD kan vara lite sena i sin uppdatering, medans Posten är lite duktigare...men, som sagt...finns säkert dom som har haft dåliga erfarenheter av Posten oxå.

Kakelgasten skrev:
som sagt...finns säkert dom som har haft dåliga erfarenheter av Posten oxå.

Men när man väl hämtat ut sin försändelse och traskar hemåt genom snömodden med paketet under armen, så älskar man Posten. Man älskar alla människor man möter och hela världen!

Lever den här tråden fortfarande? Fantastiskt! ;-D

/ Jan K.

kiwi skrev:
Men när man väl hämtat ut sin försändelse och traskar hemåt genom snömodden med paketet under armen, så älskar man Posten. Man älskar alla människor man möter och hela världen!

/ Jan K.

Haha - det japp stämmer bra det. :) Jag vet att det kommer bli så också när jag hämtar upp min 20D.

/Arvid

kiwi skrev:

/ Jan K.

Haha.. huvudet på spiken. Små rosa moln överallt ;)

Det bästa var ändå att öppna tycker jag, att få pilla på allt. Speciellt eftersom det var min första digitala systemkamera.

Re: Re: 20Da

zlice skrev:
Jo jag såg den i någon annan tråd. Det är alltid kul att läsa om men jag tänkte inte fota nebulosor och rymdmoln osv. :)

Precis. :) Jag önskar att jag hade råd med det dock heh... hade varit väldigt spännande.

/Arvid

P.S
Förresten - de verkar inte ha skickat iväg kameran idag - jag får se hur det blir i morgon. De fick bilden av mig vid lunch idag i alla fall.

Re: Re: Re: 20Da

Arvid_Forsberg skrev:

P.S
Förresten - de verkar inte ha skickat iväg kameran idag - jag får se hur det blir i morgon. De fick bilden av mig vid lunch idag i alla fall. [/B]

Gneee... så här har det stått sen i lördags på postens sida:

"Här är din försändelse:

12 feb kl 06:59
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport."

Jag blir knäckt!Vad håller de på med? Ett ynkligt litet paket på ca tre kilo kan väl inte ta så lång tiiiiid...

Och jag som har abstinensbesvär! Ingen kamera, massor av snö och sol. Snart går jag och köper mig en engångskamera...

Jag råkade ut för samma sak Ulrika.

För mig var det posten som var seg på att registrera paketet på postens portal. När det väl skedde hade paketet redan kommit hit hem till Partilles post (dvs ICA Kvantum alltså)...

Mvh

Re: Re: Re: Re: 20Da

Kraxabraxa skrev:
Gneee... så här har det stått sen i lördags på postens sida:

"Här är din försändelse:

12 feb kl 06:59
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport."

Jag blir knäckt!Vad håller de på med? Ett ynkligt litet paket på ca tre kilo kan väl inte ta så lång tiiiiid...

Och jag som har abstinensbesvär! Ingen kamera, massor av snö och sol. Snart går jag och köper mig en engångskamera...

Så var det för mig med. Det tog fyra dagar för mig (tyskland->sthlm) så då borde du ha kameran innan helgen garanterat :)

..tidigast imorn (onsdag) tippar jag. Antagligen Torsdag. Men hoppas du får den nu.. idag :)

T-Max 400 skrev:
Jag råkade ut för samma sak Ulrika.

För mig var det posten som var seg på att registrera paketet på postens portal. När det väl skedde hade paketet redan kommit hit hem till Partilles post (dvs ICA Kvantum alltså)...

Mvh

Ahh, detta väcker nytt hopp... den kanske finns på posten redan idag... Jag tror att jag får åka till affären och fjäska lite med personalen ;) Technik direkt skrev iofs att leveranstiden var beräknad till två veckor, vilket skulle stämma om jag får den på fredag. Men en sak är säker; detta är ett efterlängtat paket.

äntligen!

Kraxabraxa skrev:
Ahh, detta väcker nytt hopp... den kanske finns på posten redan idag... Jag tror att jag får åka till affären och fjäska lite med personalen ;) Technik direkt skrev iofs att leveranstiden var beräknad till två veckor, vilket skulle stämma om jag får den på fredag. Men en sak är säker; detta är ett efterlängtat paket.

Vill bara meddela att det stannade en stor gul bil härute nyss...Postens företagspaket!! Och nu sitter jag här med en alldeles färsk Eos 20D, Sigma 18-50 F2.8 EX. Lycka!

Tjata lite på dem

Arvid_Forsberg skrev:
Min verkar inte ens ha skickats ännu.
*snyft snyft*

/Arvid :-D

Har du mailat och frågat om de har fått dina kopior? Det gjorde jag. Sen fick jag svaret att den skulle skickas samma dag. Bara ett tips...

Och postens trackingservice ska man tydligen inte lita på. Det står fortfarande att min kamera ligger på importterminalen. I själva verket ligger den ju hemma hos mig =) på laddning...

Mitt paket jag beställde från en butik här i Boden säger att allt förutom 20D har kommit till butiken. Pfft... åååh.. vill ha oaketen nu! *som en sjuåring på julafton*

Så snart är jag också en stolt ägare av en 20D :D

Äntligen!

Dopparedagen, visst kom även min idag (enligt posten fortfarande på importterminalen).
God doft, snygg, lagom tung, bra motstånd i reglagen samt behaglig tröghet i zoomringen.
Just typiskt att man skulle få lov att jobba över idag och imorgon bara...

/Erik.

Re: Äntligen!

Erik Bergqvist skrev:
Dopparedagen, visst kom även min idag (enligt posten fortfarande på importterminalen).
God doft, snygg, lagom tung, bra motstånd i reglagen samt behaglig tröghet i zoomringen.
Just typiskt att man skulle få lov att jobba över idag och imorgon bara...

/Erik.

Jag har inte luktat på min ännu men jag ska göra det...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar