Annons

Weee! beställt ny kamera :)

Produkter
(logga in för att koppla)
precis beställt!

Har precis beställt en 20d med 18-50ex2,8 med ett sandisk ultra 2gb till min fru..Eftersom jag bor i Brasilien så får min syster ta med den ner i april då hon kommer hit..Lite långsökt kanske, men bara huset kostar lika mycket härnere..dock hade jag kunnat åkt till Paraguay med risk att fastna i tullen här(1579USD hus), tullens påslag är 65% av värdet här..Syrran kommer ju som turist så det ska nog gå bra så....
Nu väntar jag på att jag ska få mailet om att de vill han en kopia på visakortet från Technikdirekt...
 
Grattis!

brasse Bosse skrev:
Har precis beställt en 20d med 18-50ex2,8 med ett sandisk ultra 2gb till min fru..Eftersom jag bor i Brasilien så får min syster ta med den ner i april då hon kommer hit..Lite långsökt kanske, men bara huset kostar lika mycket härnere..dock hade jag kunnat åkt till Paraguay med risk att fastna i tullen här(1579USD hus), tullens påslag är 65% av värdet här..Syrran kommer ju som turist så det ska nog gå bra så....
Nu väntar jag på att jag ska få mailet om att de vill han en kopia på visakortet från Technikdirekt...

Haha vad kul! :) Hör av dig igen när den kommit!
/Arvid
 
Re: precis beställt!

brasse Bosse skrev:
Har precis beställt en 20d med 18-50ex2,8 med ett sandisk ultra 2gb till min fru..Eftersom jag bor i Brasilien så får min syster ta med den ner i april då hon kommer hit..Lite långsökt kanske, men bara huset kostar lika mycket härnere..dock hade jag kunnat åkt till Paraguay med risk att fastna i tullen här(1579USD hus), tullens påslag är 65% av värdet här..Syrran kommer ju som turist så det ska nog gå bra så....
Nu väntar jag på att jag ska få mailet om att de vill han en kopia på visakortet från Technikdirekt...

Tips: Ta lite (massor) med kort med kameran så att det inte "märks" att den är ny. Lägg kameran i handbagaget och kartongerna i vanliga bagaget.

En kompis åkte fast i tullen på väg hem från Singapore och fick betala skatt för de 5 Ixus-kameror han hade köpt åt släktingar...
 
Re: Re: precis beställt!

snysop skrev:
Tips: Ta lite (massor) med kort med kameran så att det inte "märks" att den är ny. Lägg kameran i handbagaget och kartongerna i vanliga bagaget.

Jag hade nog inte vågat ha tomkartonger med alls..öppnar dom både handbagage och vanliga bagage så lär det bli dyrt...skicka dom med med Posten...eller varför kan inte kartongerna ligga kvar hos hans syster?
 
Håller med om att skippa kartongerna, att däremot ha med alla manualer är ju inget konstigt. Självklart så har man ju alla manualer med sig på semestern om kameran är ny :)
 
De tar med i handbagaget och har med manualer m.m, eftersom min fru pratar endast portugisika saa fixar vi en saadan här de kostar visst c.a 30 kr paa canon i Sao Paulo..Jag har sagt att de ska laata en kompis hemma kolla kameran saa den är ok...själv ska jag hem till Sverige senare, men min fru behöver kameran innan saa det blir nog bra saa här...
Tack för alla glada tillrop...
Bosse
p.s jag faar ju använda hennes 300d sedan som tröst...
 
På väg mot Sverige!!

Nu ska den vara på väg mot Sverige enligt Technik Direkt...Här får vi vänta ytterligare en månad,innan vi får den, fast det går nog bra...
 
Inget är som väntans tider!!!

Väntar på min 20D + batterigrepp, beställde idag! Om den bara kunde materialiseras framför ögonen på mig i detta nu! Har en grym julaftons-känsla ;-) (var länge sedan man var såhär förväntansfull...) Var bara tvungen att falla in i leden av övriga förväntansfulla...
 
Re: Inget är som väntans tider!!!

Mikael Ångström skrev:
Väntar på min 20D + batterigrepp, beställde idag! Om den bara kunde materialiseras framför ögonen på mig i detta nu! Har en grym julaftons-känsla ;-) (var länge sedan man var såhär förväntansfull...) Var bara tvungen att falla in i leden av övriga förväntansfulla...

Underbart... det har varit julafton sedan tråden startades och det är fortfarande lika kul.

Grattis, ett bra val!! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.