Annons

Precis beställt från Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)
jo, det är där jag har sökt... utan resultat.

Det knepiga är att mitt kollinummer är 12 siffror. På DPD står det att deras kollinummer ska vara på 11 siffror...?
 
Anders Lindén skrev:
jo, det är där jag har sökt... utan resultat.

Det knepiga är att mitt kollinummer är 12 siffror. På DPD står det att deras kollinummer ska vara på 11 siffror...?

Jag har också tolv siffror, så det ska nog vara så. På resultatsidan ser jag sedan att DPD skriver de elva första sifforna stort och sedan den sista (som i mitt fall är en nolla) i väldigt liten storlek. Kanske en kontrollsiffra?

Märkligt att Du inte får upp något resultat... Kan förstås bero på att Technikdirekt inte lämnat in paketet ännu, men kanske troligare att DPD inte hunnit scanna av streckkoden ännu.

Den som får kameran först kan ju göra ett inlägg här, så vet den andre ungefär när den är på gång. :)


/ Jan K.
 
Jo, mitt går med DHL...

Fick för mig att DPD tog hand om det först, och sen skickade det vidare med DHL.... verkar ju lite konstigt iof om det är så.
 
Det är lite irriterande, förstår inte varför, men så är det tydligen bara. Om det är till någon hjälp tog det 3 arbetsdagar från Technikdirekt till Danmark med DHL (skeppades måndag 11.00 från Technikdirekt, hemma hos mig 12.30 torsdagen).
 
Hej Anders!

Skulle bara visa att jag inte glömt bort tråden eller vårt "uppdrag". :) Såg att paketet kom till Malmö i fredags och enligt Posten är det på väg ut till mig nu. Fast de vet ännu inte om jag betraktas som privatperson (vilket gör att paketet hamnar på mitt postcenter någon gång efter 13.00) eller som företagskund (vilket gör att ett bud lämnar det till mig vid dörren när som helst).

Problemet är bara att jag inte är hemma hela dagen, så i värsta fall (vilket i-landsproblem...) får jag inte paketet förrän efter 16.00. Men det är 99,9% säkert att jag får det idag!

Jag skickar ett inlägg när jag har godbiten i mina händer... Hur går det med Ditt kolli? Har det lämnat Würzburg ännu?


/ Jan K.
 
tjena!

Eftersom mitt paket går med DHL kan jag inte söka efter det på nätet :(
...men det borde ju ha kommit fram nu. Har jobbat förmiddag och kom precis hem, så kanske har jag missat hemleveransen.

Får väll en avi i morgon.... eller går det hämta ut på mitt postkontor mot uppvisande av leg?
Kanske behöver ett svenskt kollinummer för att göra så?

Någon som vet?
 
Ring DHL (du har paketnummret i leveransbekräftelsen från technikdirekt). Hör om dom vet var den är, samt - om du har behov - hör om den kan levereras till ditt jobb istället alternativt hämtas ut av dig hos DHL (dom har vanligtvis öppet för utlevereringar kvällstid). Det är tydligen inte alltid som dom lämnar ett meddelande första gången dom har vart hos dig utan att nå dig.
 
Jo jag ringde DHL och blev kopplad till det lokala aviseringskontoret, men det tolvsiffriga nummer jag fick av Technikdirekt hittade de inget på...
 
Jag gick in på posten och testade (tack för tanken kiwi), i fall att liksom...

Lite förvånad när jag får träff där!

28 jan kl 03:03
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport.
..är senaste meddelandet där(!) Borde vara här nu tycker man..?

Frågan är varför de skriver DHL i mejlet. Kanske går med DHL till Sverige?

ska ringa till posten nu...
 
Anders Lindén skrev:
Frågan är varför de skriver DHL i mejlet. Kanske går med DHL till Sverige?

ska ringa till posten nu...

Fattar inte heller att de skriver DHL i mejlet. Till mig skrev dom "Auslandsabholung DPD" och jag kunde mycket riktigt följa paketet via DPD.de (och även via Posten.se). Jag får samma information hos båda, att paketet körs ut till mottagaren just nu. Det har dom försökt göra i sju timmar vid det här laget... Jag ligger väl sist på rundan. :-(

Förhoppningsvis slutar historien med att vi båda två får våra paket idag. Eller så har båda hamnat i Reykjavik à la Sällskapsresan.


/ Jan K.
 
Fått 2st leveranser och inte körde de ut det, ICA fick det för utlämning.

Så kolla med posten så du inte väntar i evigheter...
 
Var precis o hämtade paketet på posten :)

Tydligen är det så att DHL tar leveransen till sveriges gräns..där tar posten över beroende på storlek/vikt, och vart det ska.
Paketet hade också tilldelats ett nytt kollinummer i sverige, det fick jag när jag ringde till postens kundtjänst. (Har för mig att jag läst om det här i någon tråd på FS tidigare..men, ja, ja)
 
Och jag fick mitt paket också! Tyvärr var jag ute precis när budet kom, så jag fick gå till mitt postcenter och hämta det. Och jag säger bara... wow! Redan nu vet jag att jag inte ångrar mig!

...fast nu börjar jakten på döda pixlar och annat trams. :)


/ Jan K.
 
Kan ju inte undanhålla er en av mina första bilder med min nya 20D:

Min söta hund Bella.

bella.jpg
 
Hade jag varit lite mer vaken så kunde jag berättat att kollin med DHL får ett nytt svenskt kollinummer av posten. DPD-fösändelser verkar vara ganska virriga. Själv fick jag jaga Ängelholm runt för att hitta min 1D MkII. Till slut så återfanns den på postcentret, fast än det var ute för leverans och leverarad, och ute för leverans igen....och det fanns ju levererat till ett postkontor, inte mitt, men det var levererat..eller var det på bilen? Nej det ligger ju här..på hyllan.. varför stod det ute för leverans.. levererat till utlämningsstället.. postmannen kliade sig i huvudet..

Jag sa bara.. Japp - logistiken kan vara underbar i bland.

/Jeppe - logistikstuderande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.