Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Precis beställt från Tyskland
- Trådstartare T-Max 400
- Start datum
T-Max 400
Aktiv medlem
Kollade mitt paket på www.dpd.net nu innan jag packar ihop för idag.
Lämnade Würzburg vid 15-tiden och skickades till Aschaffenburg där paketet ankom 22:00 ca.
www.posten.se hade inga uppgifter om kollinr så paketet anländer väl inte till Sverige riktigt än...
Väldigt smidigt att kunna följa distribueringen iaf.
Mvh
Lämnade Würzburg vid 15-tiden och skickades till Aschaffenburg där paketet ankom 22:00 ca.
www.posten.se hade inga uppgifter om kollinr så paketet anländer väl inte till Sverige riktigt än...
Väldigt smidigt att kunna följa distribueringen iaf.
Mvh
T-Max 400
Aktiv medlem
Engelsk manual:
http://consumer.usa.canon.com/ir/co...p;modelid=10464
http://consumer.usa.canon.com/ir/co...p;modelid=10464
Anders Lindén
Avslutat medlemskap
En pdf på engelsk manual till 580EX skulle uppskattas mycket!?
Dajo
Aktiv medlem
T-Max 400 skrev:
Varit i kontakt med technikdirekt om problemet.
De gav mig 3 alternativ; Sända åter till dem och få en ny produkt, pengarna åter eller lämna in på reparation i Sverige.
tråden fortsätter som sagt i "sensorproblem 20D"
Det låter ju som ett generöst åtagande från försäljaren.
Jag skulle nog sända tillbaka den och få en helt ny.
kiwi
Aktiv medlem
Jag ska försöka stjäla tråden lite...
Har också beställt en 20D från Technikdirekt, vilket jag gjorde den 12 januari. Fick då besked om att det var ca tre veckors väntetid. Nu har det iofs bara gått två veckor, men jag börjar ändå bli väldigt otålig!
Har någon av er andra som också beställde 20D från Technikdirekt de senaste veckorna fått kameran ännu, eller vad säger dom till er?
Tycker företaget verkar väldigt seriöst (svarar ganska snabbt på mejl och har bra villkor), även om deras engelska skulle kunna förbättras ett par snäpp... ;-)
/ Jan K.
__
Ljusstyrkan.se - en kampanj mot ljusföroreningar
Har också beställt en 20D från Technikdirekt, vilket jag gjorde den 12 januari. Fick då besked om att det var ca tre veckors väntetid. Nu har det iofs bara gått två veckor, men jag börjar ändå bli väldigt otålig!
Har någon av er andra som också beställde 20D från Technikdirekt de senaste veckorna fått kameran ännu, eller vad säger dom till er?
Tycker företaget verkar väldigt seriöst (svarar ganska snabbt på mejl och har bra villkor), även om deras engelska skulle kunna förbättras ett par snäpp... ;-)
/ Jan K.
__
Anders Lindén
Avslutat medlemskap
Fick följande svar den 20/1:
Jag beställde den 8/1
Hello,
Unfortunately the articles # 691045(batterigrepp) and # 688182(20D hus) are not in stock yet.
The delivery time will be about 3 weeks.
Best regards,
your TECHNIKdirekt - Team
Jag beställde den 8/1
kiwi
Aktiv medlem
Själv fick jag den 19/1 följande meddelande:
Måste jag välja mellan pest och kolera, så väljer jag ju hellre "3 weeks" än "unknown"... Men frågan är om när de räknar tre veckor ifrån - när Du beställde eller när Du frågade?
Jobbigt det här. :-/
/ Jan K.
__
The delivery time is unknown.
Måste jag välja mellan pest och kolera, så väljer jag ju hellre "3 weeks" än "unknown"... Men frågan är om när de räknar tre veckor ifrån - när Du beställde eller när Du frågade?
Jobbigt det här. :-/
/ Jan K.
__
Anders Lindén
Avslutat medlemskap
jag tror man får räkna med 2-5(med betoning på fem)veckor från beställning.
kiwi
Aktiv medlem
Anders Lindén skrev:
jag tror man får räkna med 2-5(med betoning på fem)veckor från beställning.
Eller också inte..! För 20 minuter sedan fick jag ett mejl från Technikdirekt, där de berättar att paketet är redo för leverans! Ett kollinummer skickade de med också, så nu kan jag följa resan hem till mig.
Två veckor och en dag efter beställningen lite drygt alltså. Eftersom Du beställde kameran före mig, så borde Du också få ett mejl snart... :-D
/ Jan K.
(snart överlycklig)
Anders Lindén
Avslutat medlemskap
Du har så rätt så.
jkene
Aktiv medlem
Så kan jag också sammanfatta mina erfarenheter av Technikdirekt
Beställde förra fredagen (på förmiddagen) Nikon D70 kit samt en fjärrkontroll till dito. Kunde inte välja annat än DHL som tansport (kan bero på att jag skeppade till Danmark). Betalade med Visakort och fick en bekräftelsemail (omedelbart) samt meddelande om att faxa in kopia av kortet och bildlegitimation (ca en timme senare). Faxade och mailade att fax var skickad. Tystnad. Mailade och frågade status efter någon timme. Fick bekräftelsemail sist på fredagseftermiddagen om att ordern skulle gå måndag.
På måndag kom ny bekräftelse om att kameran var skeppad. Dock saknades fjärrkontrollen på bekäftelsen. Mailade och frågade vart den tagit vägen. Fick svar tisdag att den inte fanns i lager och då dom "misstänkte" att jag ville ha kameran direkt strök dom den från ordern och skeppade kameran. Erbjöd att skicka fjärrkontrollen fraktfritt om jag ville beställa om den (vilket jag gjorde).
Idag torsdag kom DHL-gubben med kameran.
Lärdomar:
1. Dom är tämligen svaga i sin engelska E-mailkommunikation. Dom svarar strikt på enkla frågor, mer komplexa frågor ignoreras. Det kan också ta några dagar innan dom svarar - fick uppfattningen att dom svarar snabbast om man gör reply på orderbekräftelsen.
2. Om man ska skeppa med DHL - ange jobbadressen som mottagaradress. DHL lämnar bara ut dagtid (jag hade tur - tösen var hemma från skolan när han kom).
3. Jag saknar uppgift på deras hemsida om sakerna finns i lager. Jag mailade någon vecka innan ordern och kollade och fick bara som svar "The item is in stock". Svaret tog två dagar.
4. Tyckte att det var bra att den restnoterade fjärkontrollen inte blockerade ordern och att dom fattade beslut själva utan att maila först (kunde ha fördröjt leveransen med en dag i värsta fall).
5. Flera av ders mail fastnade i mitt spam-filter. Lägg till "technikdirekt.de" som säker avsändare innan mailkommunikation påbörjas.
So far so good - nu skall det bara provfotas i helgen också
Summasumarum: Nöjd. Om man inte vill ha "instant communication" är dom ett prisvärt alternativ.
Beställde förra fredagen (på förmiddagen) Nikon D70 kit samt en fjärrkontroll till dito. Kunde inte välja annat än DHL som tansport (kan bero på att jag skeppade till Danmark). Betalade med Visakort och fick en bekräftelsemail (omedelbart) samt meddelande om att faxa in kopia av kortet och bildlegitimation (ca en timme senare). Faxade och mailade att fax var skickad. Tystnad. Mailade och frågade status efter någon timme. Fick bekräftelsemail sist på fredagseftermiddagen om att ordern skulle gå måndag.
På måndag kom ny bekräftelse om att kameran var skeppad. Dock saknades fjärrkontrollen på bekäftelsen. Mailade och frågade vart den tagit vägen. Fick svar tisdag att den inte fanns i lager och då dom "misstänkte" att jag ville ha kameran direkt strök dom den från ordern och skeppade kameran. Erbjöd att skicka fjärrkontrollen fraktfritt om jag ville beställa om den (vilket jag gjorde).
Idag torsdag kom DHL-gubben med kameran.
Lärdomar:
1. Dom är tämligen svaga i sin engelska E-mailkommunikation. Dom svarar strikt på enkla frågor, mer komplexa frågor ignoreras. Det kan också ta några dagar innan dom svarar - fick uppfattningen att dom svarar snabbast om man gör reply på orderbekräftelsen.
2. Om man ska skeppa med DHL - ange jobbadressen som mottagaradress. DHL lämnar bara ut dagtid (jag hade tur - tösen var hemma från skolan när han kom).
3. Jag saknar uppgift på deras hemsida om sakerna finns i lager. Jag mailade någon vecka innan ordern och kollade och fick bara som svar "The item is in stock". Svaret tog två dagar.
4. Tyckte att det var bra att den restnoterade fjärkontrollen inte blockerade ordern och att dom fattade beslut själva utan att maila först (kunde ha fördröjt leveransen med en dag i värsta fall).
5. Flera av ders mail fastnade i mitt spam-filter. Lägg till "technikdirekt.de" som säker avsändare innan mailkommunikation påbörjas.
So far so good - nu skall det bara provfotas i helgen också
Summasumarum: Nöjd. Om man inte vill ha "instant communication" är dom ett prisvärt alternativ.
T-Max 400
Aktiv medlem
jkene skrev:
Så kan jag också sammanfatta mina erfarenheter av Technikdirekt
1. Dom är tämligen svaga i sin engelska E-mailkommunikation.
-men jag kan liiiite tyska och har kört på den så långt jag kunnat, mest för att göra dem på gott humör...
3. Jag saknar uppgift på deras hemsida om sakerna finns i lager.
-Instämmer till fullo.
5. Flera av ders mail fastnade i mitt spam-filter.
-Precis, gjorde jag direkt (dumt att försena leksakerna i onödan)
Mina prylar delade de på men de antog att jag fortfarande ville ha den restnoterade 20D så de tog inte bort den ;-)
Har ett American Express AmEx Blue just för nät-inköp, behöver inte faxa kopia på leg. eller annat. Rekommenderas!
Sparade iaf 6000kr mot i svensk nätbutik så jag väntade gärna ett tag.
Mvh
jkene
Aktiv medlem
T-Max 400 skrev:
1men jag kan liiiite tyska och har kört på den så långt jag kunnat, mest för att göra dem på gott humör...
Abslout bästa metoden. Tyvärr sträcker sig min skoltyska till att beställa en öl eller ett hotellerum - inte användbart i kommunikationen med Technikdirekt
Anders Lindén
Avslutat medlemskap
kiwi skrev:
Eller också inte..! För 20 minuter sedan fick jag ett mejl från Technikdirekt, där de berättar att paketet är redo för leverans! Ett kollinummer skickade de med också, så nu kan jag följa resan hem till mig.
Två veckor och en dag efter beställningen lite drygt alltså. Eftersom Du beställde kameran före mig, så borde Du också få ett mejl snart... :-D
/ Jan K.
(snart överlycklig)
Jag lyckas inte spåra paketet...varken på DPD eller DHL. De borde ju ha skickat iväg paketet nu i alla fall?
Det enda nummer som verkar vara ett kollinummer är på 12 siffror.. men var ska jag söka med det?
kiwi
Aktiv medlem
Anders Lindén skrev:
Jag lyckas inte spåra paketet...varken på DPD eller DHL. De borde ju ha skickat iväg paketet nu i alla fall?
Det enda nummer som verkar vara ett kollinummer är på 12 siffror.. men var ska jag söka med det?
Gå in på den här sidan och knappa in siffrorna i "parcel label number"-rutan och klicka på Go.
För mig tog det 3-4 timmar (efter jag fick mejlet) innan jag kunde spåra mitt paket. Först då hade det registrerats som inlämnat av DPD (senaste livstecknet är från i natt, då paketet kl 02:06 hade nått Unna i västra Tyskland).
Jag har råkat ut för något liknande när jag spårat paket i Sverige. Nätbutikerna har väl en massa färdiga adresslappar, där kollinumret inte blir aktivt förrän de lämnat in paketet - därmed kan de glatt skicka ut meddelande om att paketet är iväg (se här, Du får ju ett kollinummer!) men där själva inlämningen kan ske timmar eller dagar senare.
Fast... så mörkt ska vi inte se på det. Om min kamera är på väg, så borde Din definitivt vara det också.
/ Jan K.