Annons

Weee! beställt ny kamera :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Ännu en lycklig ägare av Canon 20D anmäler sig... eller något..

Vips så låg en lapp i lådan.. gissa vem som sprang för upphämtning.

Då stänger vi tråden ;) tack för allt sälskap.
 
Nej kom igen, nu öppnar vi tråden igen. ;)

Jag har tänkt köpa en 20D från Technikdirekt.de ända sedan i början av december förra året och ikväll är det dags! :)

/Arvid
 
Jag har också beställt en...

...och igår fick jag VERSANDINFORMATION från Technikdirekt. Nu går jag i väntans tider. Beställde ett Sigma 18-50mm 2.8 också, istället för kit-objektivet. Har sålt min gamla Eos300D så nu har jag abstinensbesvär. Hoppas att det inte dröjer så länge.
 
Re: Jag har också beställt en...

Kraxabraxa skrev:
...och igår fick jag VERSANDINFORMATION från Technikdirekt. Nu går jag i väntans tider. Beställde ett Sigma 18-50mm 2.8 också, istället för kit-objektivet. Har sålt min gamla Eos300D så nu har jag abstinensbesvär. Hoppas att det inte dröjer så länge.

Vad kul Ulrika!

Jag beställde detta för 30 sekunder sedan från Technikdirekt.de:

1x Canon EOS 20 D + Tamron XR 2,8/28-75 DI C/AF
1x SanDisk 2GB CompactFlash Card
1x Hoya UV HMC 67mm

Så nu blir det sömnlöshet i några veckor. :)

/Arvid
 
Hoppas att det går lika fort som det gick med min beställning...5 dagar totalt...3 dagar tog det efter jag fick reda på att den var skickad.

*håller tummarna*
 
Kakelgasten skrev:
Hoppas att det går lika fort som det gick med min beställning...5 dagar totalt...3 dagar tog det efter jag fick reda på att den var skickad.

*håller tummarna*

Ahh, ja det låter bra! Heh, tack för att du håller tummarna. Jag antar att de kommer att maila mig och be mig skicka bilder på kreditkort och/eller ID-kort, eller har jag (förhoppningsvis) fel...?

/Arvid
 
Jag kan inte låta bli...!

Att skriva mitt första inlägg i pur glädje! Jag var just hemma hos min kollega och hämtade min purfärska 20D!!! Helskönt!

Jag beställde från bhphoto:
1st 20D inkl. EFS 17-85 IS
1st 2GB Lexar 80X

Synd att laddaren som kom med var av modellen CG-580 som hade USA-plug inbyggt, istället för ett uttag för en apparatsladd. Men nu har jag hängt upp en lös lampsladd som jag har snört runt pluggstiften, så den laddar. Men VARNING HÖGSPÄNNING gäller hemma nu :)

Hoppas ni blir lika nöjda som jag, känns så stabilt med en riktigt skön kamera, även om man känner sig lite "guilty" för att ha uppgraderat från en Digital Rebel som inte direkt är lastgammal... Dock kommer man kanske att känna annorlunda när den eventuella uppföljaren kommer i slutet av månaden...

Nä, nu måste jag släppa tangentbordet, så jag kan återvända till att smeka min nya favvo-pryl :)
 
Arvid_Forsberg skrev:
Ahh, ja det låter bra! Heh, tack för att du håller tummarna. Jag antar att de kommer att maila mig och be mig skicka bilder på kreditkort och/eller ID-kort, eller har jag (förhoppningsvis) fel...?

/Arvid

Jodå, dom vill gärna ha ett mail/fax med kreditkort och id.

Vet inte om det bara va slumpen eller inte, men jag svarade på det mail som jag fick angående att dom ville ha kopia på visa/id...och då vart det tyst från dom i mer än 1 dag...när jag sen skickade ett nytt mail med kopia på visa till dom på deras [email protected] så tog det bara 10 min sen kom ett mail om att kameran var skickad.

Om det var slumpen eller om han som först skickade till mig som hade ledigt eller vad vet jag inte...så både svara på det mail och skicka till deras info@...
Kan ju inte skada...
 
Kakelgasten skrev:
Jodå, dom vill gärna ha ett mail/fax med kreditkort och id.

Vet inte om det bara va slumpen eller inte, men jag svarade på det mail som jag fick angående att dom ville ha kopia på visa/id...och då vart det tyst från dom i mer än 1 dag...när jag sen skickade ett nytt mail med kopia på visa till dom på deras [email protected] så tog det bara 10 min sen kom ett mail om att kameran var skickad.

Om det var slumpen eller om han som först skickade till mig som hade ledigt eller vad vet jag inte...så både svara på det mail och skicka till deras info@...
Kan ju inte skada...

Jaha OK, tack för tipset. :) Nu beställde jag ju ikväll så jag antar att de inte hör av sig förrän tidigast på måndag.

/Arvid
 
ahaa.. trevligt.. grattis alla som beställt. Så skön kamera att hålla i tycker jag!!!

När jag fått leveransinfo tog det fyra dagar för mig men det kändes som fyra månader :)
 
Exakt samma för mig

Kakelgasten skrev:
Jodå, dom vill gärna ha ett mail/fax med kreditkort och id.

Vet inte om det bara va slumpen eller inte, men jag svarade på det mail som jag fick angående att dom ville ha kopia på visa/id...och då vart det tyst från dom i mer än 1 dag...när jag sen skickade ett nytt mail med kopia på visa till dom på deras [email protected] så tog det bara 10 min sen kom ett mail om att kameran var skickad.

Om det var slumpen eller om han som först skickade till mig som hade ledigt eller vad vet jag inte...så både svara på det mail och skicka till deras info@...
Kan ju inte skada...

Precis så var det för mig. Efter en dags tystnad skrev jag och frågade om ID-kopian hade kommit fram och bifogade samtidigt en ny, efter en stund fick jag leveransbekräftelse. Så det är nog bra att ligga på lite extra.

Nu är det bara att vänta...
 
Fantastiskt hur "vuxna" människor förvandlas likt små barn som väntar på tomten på Julafton...:)

Tycker att ni får ta er samman lite nu...*ler*

Nähe, nu ska jag gå och kela med min 20D lite...:)
 
Kakelgasten skrev:
Fantastiskt hur "vuxna" människor förvandlas likt små barn som väntar på tomten på Julafton...:)

Tycker att ni får ta er samman lite nu...*ler*

Nähe, nu ska jag gå och kela med min 20D lite...:)

Haha - ja det kan väldigt lätt bli så.
Ehm, kela lite med den åt oss andra också. :)

/Arvid
 
Re: Exakt samma för mig

Kraxabraxa skrev:
Precis så var det för mig. Efter en dags tystnad skrev jag och frågade om ID-kopian hade kommit fram och bifogade samtidigt en ny, efter en stund fick jag leveransbekräftelse. Så det är nog bra att ligga på lite extra.

Nu är det bara att vänta...

Hmm, skickade du bara en bild på ditt ID-kort alltså? Ingen bild på kreditkortet? :)

/Arvid
 
Angående UV filter på gluggarna

Har alltid haft och har ett UV-på mina gluggar sedan...
...1960 eller så...

Jag har ju alltid med mig kameran, det är ett extra skydd för frontlinsen.
Fingeravtryck osv, och lätt att torka av..

Men man kan väl skippa ett filter det om man inte använder kameran så mycket, och om man fotograferar där den absoluta skärpan är det helt avgörande.

Men jag har inte märkt att det försämrar den "konstnärliga" kvaliten på mina bilder. ;-)

Men sannolikt, sannolikt, så kan man med testapparatur mäta en viss försämring vad gäller skärpa på objektivet!

Men HOYA och B&W har bra filter, så där kan man minska ev. det mätbara.
 
Kakelgasten skrev:
Fantastiskt hur "vuxna" människor förvandlas likt små barn som väntar på tomten på Julafton...:)

Tycker att ni får ta er samman lite nu...*ler*

Nähe, nu ska jag gå och kela med min 20D lite...:)

Jo jag håller med.. jag hoppade i taket när jag fick lappen i lådan.

Det var julafton tidigt i år måste jag säga :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.