Annons

Weee! beställt ny kamera :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Kakelgasten skrev:
Weeee...sitter just nu med en Canon EOS 20D.

hehehe...du var snabb att lägga upp den i din profil också!!
kul det här, som någon skrev om tomten på julafton!

är manualer copyrightskyddade,eller kanske någon har lust, tid, för den goda saken skull, kanske göra en pdf-fil av en sådan.
kanske fotosidan skulle ha någon länksida där man kan hitta svenska manual. verkar finnas ett behov.
 
thompan skrev:
hehehe...du var snabb att lägga upp den i din profil också!!
kul det här, som någon skrev om tomten på julafton!

är manualer copyrightskyddade,eller kanske någon har lust, tid, för den goda saken skull, kanske göra en pdf-fil av en sådan.
kanske fotosidan skulle ha någon länksida där man kan hitta svenska manual. verkar finnas ett behov.

Har svårt att tro att man får lägga kopiera och lägga ut det på nätet utan Canons medgivande.
 
nä det är möjligt,men man kan ju faktist fråga. canon lär väl känna till denna sida och god service är ju bra PR.har någon frågat canon direkt, dom kanske redan har det.
 
mmm...jag har faktiskt varit inne på det själv då jag behöver en Svensk manual...jag tror att jag slänger iväg ett mail till dom.
 
thompan skrev:
hehehe...du var snabb att lägga upp den i din profil också!!
kul det här, som någon skrev om tomten på julafton!

är manualer copyrightskyddade,eller kanske någon har lust, tid, för den goda saken skull, kanske göra en pdf-fil av en sådan.
kanske fotosidan skulle ha någon länksida där man kan hitta svenska manual. verkar finnas ett behov.

Den finns säkert redan som pdf, Nikons manualer finns tillgängliga i det formatet ialla fall.
 
Manual på svenska

Hej på er!
Vi diskuterade svenska manual till D20 förra veckan.
Vill bara meddela att jag, idag, har beställt en svensk manual på:

www.mkelectronics.com

Jag hittade adressen på Canons svenska hemsida. Det står inget om manualer på MK Electronics hemsida men jag skickade en förfrågan via e-post i helgen och fick svar nu på morgonen.

Det kostade visserligen en del(615kr inkl moms och frakt), men jag tycker att det är värt det. Leveranstid 1-2 veckor så jag har nog fått kameran levererad innan manualen kommer.(Beställde kameran i fredags...=)
 
Re: Manual på svenska

Kraxabraxa skrev:
Hej på er!
Vi diskuterade svenska manual till D20 förra veckan.
Vill bara meddela att jag, idag, har beställt en svensk manual på:

www.mkelectronics.com

Jag hittade adressen på Canons svenska hemsida. Det står inget om manualer på MK Electronics hemsida men jag skickade en förfrågan via e-post i helgen och fick svar nu på morgonen.

Det kostade visserligen en del(615kr inkl moms och frakt), men jag tycker att det är värt det. Leveranstid 1-2 veckor så jag har nog fått kameran levererad innan manualen kommer.(Beställde kameran i fredags...=)

Kolla runt lite på nätet innan du beställer...325:- hittade jag samma manual för....kommer inte ihåg vilken affär det var, men sök på google
 
Senast ändrad:
Manual

Ok, jag var nog lite för snabb att beställa. Men har du beställt din från Itbolaget? 328 kr. Jag försökte lägga in en beställning där men det var tvärstopp.
 
Nee...jag har inte beställt ännu...försöker att hitta det billigaste...men det verkar som strax över 300 är det billigaste.
 
Manual

Itbolaget, som säljer manualen för 328kr, tar ut en enhetsfrakt för alla sina varor på 125kr! Hoppsan, då var vi uppe i 458kr! Jag har just varit i kontakt med dom.
 
125:- för ett brevporto?
Jo, jag tackar...jaja, lägger dom inte priset på manualen så lägger dom det på frakten tydligen.
 
Manual

Och räkna kan jag inte heller... 125+328=453..

Hur som helst så låter jag min order på MK Electronics ligga kvar. Jag fick orderbekräftelse direkt och leveransdatum 16/2. Känns himla fint!

Har ju ändå sparat in drygt 3000 på beställningen av kameran+obj+minneskort.
 
Nu äntligen är mitt paket skickat.
10.41 i morse..

Jag försökte spåra paketet på DPDs sida (enligt länken tidigare e tråden) men den hittar inte paketet.

Jag använde mig av siffrorna som man ska använda enligt tidigare inlägg.
Paket(e) : xxxxxxxxxxxx

Finns det andra sökvägar eller tips man kan få?
 
Kakelgasten skrev:
Japp, det gjorde jag...fast nervös som jag var så glömde jag beställa CF kort...:)

Hann dock till affären 5 minuter innan dom stängde.

haha.. hoppsan så det kan gå. Din beställningshistoria är klart bättre än min :)
 
zlice skrev:
Nu äntligen är mitt paket skickat.
10.41 i morse..

Jag försökte spåra paketet på DPDs sida (enligt länken tidigare e tråden) men den hittar inte paketet.

Jag använde mig av siffrorna som man ska använda enligt tidigare inlägg.
Paket(e) : xxxxxxxxxxxx

Finns det andra sökvägar eller tips man kan få?

Det kommer inte att synas någon registrering förrän DPD hämtar paketet, dom hämtar som regel inte förrän efter 16.00

Vid detta laget så bör ditt paket finnas registrerat i Unna iaf...

Skönt att din amera är på väg...så vi snart kan stänga denna tråden...:)
 
Kakelgasten skrev:
Det kommer inte att synas någon registrering förrän DPD hämtar paketet, dom hämtar som regel inte förrän efter 16.00

Vid detta laget så bör ditt paket finnas registrerat i Unna iaf...

Skönt att din amera är på väg...så vi snart kan stänga denna tråden...:)

Unna.. nä.. eller kan jag se det? och var i så fall :)

inte på DPD för där har jag försökt.. eller så väntar jag till onsdag och ser om det finns i sverige. (kollade nyss på dpd.. allstå halv ett på natta.
 
Jag testade att kolla på posten.

"Här är din försändelse:

8 feb kl 05:05
Tyskland, Försändelsen har kommit till importterminal i mottagarens land för vidare transport. "

Det är ju rätt ok :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.