Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Weee! beställt ny kamera :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad kul att det gick undan för dig. Mitt paket är inte skickat än.. snacka om att suga på karamellen :)
 
Jag vet hur sugna vissa är på att få hem sina paket, så jag ska bara bekräfta Sofias uppgifter.

Min erfarenhet med Technikdirekt är att om de skickar dag 1, så är paketet i Unna tidigt på morgonen dag 2, i Malmö på eftermiddagen/kväll samma dag och sedan kommer paketet ut dag 3. Två dygn ungefär från Tyskland alltså.

Nu ska jag sluta tjata. :)


/ Jan K.
 
Vill bara tala om för er som är intresserade...jaja, för er som inte är intresserade, men ändå läser detta får ju skylla er själv...:) att paketet har anlänt till Malmö.
 
Senast ändrad:
Kakelgasten skrev:
Vill bara tala om för er som är intresserade...jaja, för er som inte är intresserade, men ändå läser detta får ju skylla er själv...:) att paketet har anlänt till Malmö.

Grattis.. då lär du ju ha den imorn :)
 
Spännande följetong

Det här är ju jättekul! Som en spännande deckare. När ska paketet komma? Var befinner det sig nu? Fortsättning följer...

Jag förstår precis hur du känner dig. Som att vänta på jultomten, eller hur? Själv har jag inte beställt ännu, kan inte bestämma mig för vilket objektiv jag ska köpa till. Funderar på det nya Canon-objektivet 17-85 med stabilisator.
Det blir ganska dyrt, även från Technikdirekt. Är det någon som har ett förslag på en bra "allt-i-allo-glugg"?
 
Re: Spännande följetong

Kraxabraxa skrev:
Det här är ju jättekul! Som en spännande deckare. När ska paketet komma? Var befinner det sig nu? Fortsättning följer...

Jag förstår precis hur du känner dig. Som att vänta på jultomten, eller hur? Själv har jag inte beställt ännu, kan inte bestämma mig för vilket objektiv jag ska köpa till. Funderar på det nya Canon-objektivet 17-85 med stabilisator.
Det blir ganska dyrt, även från Technikdirekt. Är det någon som har ett förslag på en bra "allt-i-allo-glugg"?

Jag satt i precis dina tankar. Det avgörande för mig var att jag så småningom vill äga ljusstarka gluggar och då skulle det sluta med att 17-85 inte användes (eftersom det finns bättre). Så det blev att jag bara köpte huset med en 50mm/1.4 fast glugg (som jag vet att jag alltid kommer använda(standardglugg kanske)). Detta tvingar mig även att tänka mer innan jag fotar, inte bara zooma ;). Det var lite mina tankebanor men jag är lite kräsen av mig. Så mitt val blev.. lite dyrare, lite bättre.

Jag tror du blir nöjd med vad du än väljer. Jag har inte hört mycket dåligt om 17-85. Den lär vara bättre än det standardobjektiv som säljs här i vårt avlånga land.
 
Kanske skulle jag göra som du...

Du har tänkt smart i ditt objektivval, Stellan. Ljuskänsligheten är absolut viktig. Jag slog på stort för ett tag sen och köpte ett Sigma 70-200 2.8. Det sved i plånboken men jag är mycket nöjd med det. Kanske ska man inte vara för snål...
Hmm... jag får nog fundera ett tag till.
 
Det helt osannolika har hänt...givetvis så KAN man bara inte ha sådant flyt som jag tycktes ha haft.

Kameran ligger på poståkeriet i Helsingborg(ingen vet vilken bil) för att köras ut till mig under dagen.

Då...plöstligt så tjuter det i sirenerna över hela Helsingborg.
20 tusen ton svavelsyra har läckt ut på Kemira, massor med folk har fått åka till sjukhus, dom ringer från skolor. från arbetsplatser...folk blir hemskickade.

Nu till det ironiska....Johan Gullberg bor endast 500 meter från Kemira.

1. Vad är chanserna att poståkeriet kör hem till mig idag.

2. Johan Gullberg har ingen lust att sitta hemma med risk för livet som insats.

Nåväl...efter ett telesamtal till poståkeriets sambandscentral så har jag fått beskedet att mest troligt(jo, eller hur) så kan jag hämta ut paketet på ordinarie utlämningsställe då PÅ lämnar in mitt paket efter avslutad runda.

Detta är Johan Gullberg direkt från kaoset i Helsingborg...:)
 
Senast ändrad:
Kakelgasten skrev:
Det helt osannolika har hänt...givetvis så KAN man bara inte ha sådant flyt som jag tycktes ha haft.

Nä, det verkade väl lite för bra :)

Men du måste ju rapportera vidare?
Nu ska väl faran vara över om man får tro Aftonbladet? Eller bor du inom avspärrningarna?
 
Jo, jag hörde oxå att det på radion.
Tyvärr så har jag kört till jobb, befinner mig just nu i Lund (4 mil från Hbg).

Vet inte säkert var avspärrningarna är...har hört 1 km från Kemira...jag bor som sagt 500-700 meter ifrån.

Funderade ett tag på att köra hem, men jag vet ju inte om dom redan har varit och knackat på eller inte.

Sätter mitt hopp till att kunna hämta ut det på utlämningsstället(Tobaks affär) i eftermiddag utan avi...för avin lär ju inte komma förrän på måndag med posten.
 
Du bör ju se via kollinumret var paketet befinner sig och om det är i tobaksaffären så borde du kunna hämta det utan avi. Surt om helgen hinner gå utan kameran annars.
 
Kakelgasten skrev:
Det helt osannolika har hänt...givetvis så KAN man bara inte ha sådant flyt som jag tycktes ha haft.

Kameran ligger på poståkeriet i Helsingborg(ingen vet vilken bil) för att köras ut till mig under dagen.

Då...plöstligt så tjuter det i sirenerna över hela Helsingborg.
20 tusen ton svavelsyra har läckt ut på Kemira, massor med folk har fått åka till sjukhus, dom ringer från skolor. från arbetsplatser...folk blir hemskickade.

Nu till det ironiska....Johan Gullberg bor endast 500 meter från Kemira.

1. Vad är chanserna att poståkeriet kör hem till mig idag.

2. Johan Gullberg har ingen lust att sitta hemma med risk för livet som insats.

Nåväl...efter ett telesamtal till poståkeriets sambandscentral så har jag fått beskedet att mest troligt(jo, eller hur) så kan jag hämta ut paketet på ordinarie utlämningsställe då PÅ lämnar in mitt paket efter avslutad runda.

Detta är Johan Gullberg direkt från kaoset i Helsingborg...:)

Helt overkligt! :)

Det är då man börjar fundera på konspiration... allt e emot mig ;)

..jaja.. kanske inte

Men det är ju helt sjukt. Hoppas det inte blir för allvarligt och hoppas du får kameran innan helgen.
 
zlice skrev:
Helt overkligt! :)

Det är då man börjar fundera på konspiration... allt e emot mig ;)

..jaja.. kanske inte

Men det är ju helt sjukt. Hoppas det inte blir för allvarligt och hoppas du får kameran innan helgen.

Weeee...sitter just nu med en Canon EOS 20D.

Hämta ut den utan avi var inga problem.
Höll på att svimma när jag upptäckte att det var ett hål i sidan på emballaget, dock utan några skador.

Jaja, men på något konstigt sätt så vart det världens antiklimax...helt plötsligt så behöver jag inte längta...inte vara nervös.

Nu ska jag sluta "tråka" er...:)...hoppas att alla får en trevlig helg!
 
Kakelgasten skrev:

Då...plöstligt så tjuter det i sirenerna över hela Helsingborg.
20 tusen ton svavelsyra har läckt ut på Kemira, massor med folk har fått åka till sjukhus, dom ringer från skolor. från arbetsplatser...folk blir hemskickade.


Jag måste fråga, det stod liknande siffra i tidningen men det måste väl vara en journalist som inte tänkt. 20 ton måste det väl vara dvs ungefär som en stor tankbil, inte 20 000 ton, mindre tankerfartyg???
 
iSolen.se skrev:
Jag måste fråga, det stod liknande siffra i tidningen men det måste väl vara en journalist som inte tänkt. 20 ton måste det väl vara dvs ungefär som en stor tankbil, inte 20 000 ton, mindre tankerfartyg???

Jag ifrågasatte oxå dom uppgifterna, har dock ingen aning om vilken som stämmer...men medge att 20 tusen ton låter häftigare...:)
 
Kakelgasten skrev:
Ja, då hade jag rätt...iaf på att det är tusen ton.

Förmodar att tanken rymmer 20 tusen ton kanske?

11 eller 20, det är rimliga fel, men en faktor 1000 ska man inte göra fel på.

Det låter otroligt stort. En tankbil kan ta 2000 kilo per meter. En tankbil som skulle kunna köra 20 000 ton skulle alltså vara 1 mil lång!
 
Ja, Johan, vad f*n ska du med så mycket rykande svavelsyra till?! Om leverantören tagit fel på en faktor av 1000 så är det ju deras sak, du kan ju istället gotta dig åt all extra svavelsyra du fick!

/R - som inte läste så långt tillbaka i tråden...
(heter den verkligen "Weeee! beställt ny kamera?)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.