zlice
Aktiv medlem
Re: Re: Weee! beställt ny kamera
Jag har haft lite samma tanke som dig. Jag har läst andra forum här på sidan och hört 3-5 veckor så man får väl plågas ett tag.
Jag kommer nog skicka en förfrågan angående lagerstatus runt mitten på veckan. Bara för nyfikenhetens skull och för att pressa på lite. Då kanske dom ser över sina lagerrutiner till slut (om det inte beror på Canons tillverkning vill säga). Beror det inte på Canon så har dom ju helt klart problem med lagret eller sina leveranser vilken gör att dom förlorar massor med pengar. Men det är ju en annan historia
kiwi skrev:
Vem kan låta bli? ;-) Beställde själv en 20D med 1GB minne och en EF 50 (dock 1,8) från just TechnikDirekt. Den ordern lade jag den 11 januari och först i förrgår (torsdags), två veckor och en dag efteråt, fick jag besked om att paketet skeppats. Ska tillägga att jag visste om att leveranstiden var ca tre veckor, så jag gjorde det med öppna ögon.
Tänkte bara höra om Du fått höra något om lagerstatus på Din 20D? TechnikDirekt är trevliga, billiga och drar inte pengarna från kontot förrän det är dags, men de har dessvärre inget lagersaldo på sin hemsida (jag fick mejla och höra). Bara så Du vet att det kanske dröjer innan Du får Din nye bäste vän. :-D
(För en tid sedan hade Expert-butiken i Helsingborg inbrott. Prylarna och förövarna fångades in och butiken körde igår en "inbrottsrea" på de stulna prylarna - däribland en 20D. Efter avdragen rabatt låg priset på 14.500 kr - på en litet, men ändå, medtagen 20D. Genom TechnikDirekt får jag nu en splitterny 20D, en EF 50 och ett 1 GB minneskort - för 14.000, inklusive frakt...)
/ Jan K.
Jag har haft lite samma tanke som dig. Jag har läst andra forum här på sidan och hört 3-5 veckor så man får väl plågas ett tag.
Jag kommer nog skicka en förfrågan angående lagerstatus runt mitten på veckan. Bara för nyfikenhetens skull och för att pressa på lite. Då kanske dom ser över sina lagerrutiner till slut (om det inte beror på Canons tillverkning vill säga). Beror det inte på Canon så har dom ju helt klart problem med lagret eller sina leveranser vilken gör att dom förlorar massor med pengar. Men det är ju en annan historia