Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webbläsaren Firefox 1.0 nu ute...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jarod skrev:
Jag har kört Firefox och Thunderbird riktigt länge nu och det enda jag kan klaga på är att Svenska Dagbladet inte funkar som den ska. http://www.svd.se/

Det blir lite konstigt överlappande i högerkanten när man scrollar ner. Hade det inte så i beta-versionen utan det blev så nu när den officiella kom.
Fungerar helt utmärkt för mig. Jag har dock blockerat en hel drös med reklam och så med ad-blocker "plugin" till FireFox.
 
Jarod skrev:
Jag har kört Firefox och Thunderbird riktigt länge nu och det enda jag kan klaga på är att Svenska Dagbladet inte funkar som den ska. http://www.svd.se/

Det blir lite konstigt överlappande i högerkanten när man scrollar ner. Hade det inte så i beta-versionen utan det blev så nu när den officiella kom.

"De sidor som inte går att läsa med Firefox är inte värda att läsa"
 
Förutsatt att man har Acrobat installerat så borde det ju eg vara en baggis att fixa med en extention, men jag har inte sett någon sådan.
Annars är det väl bara att öppna acrobat och klistra in websidan. Lite omständigare men...

Eller har IE inbyggt stöd för att exportera som PDF numera? (Jag har inte använt det på länge.)
 
Lednam skrev:
Om du vill ha klickbara länkar ska du använda "Web capture" på Tools menyn (vet inte vad det heter i den svenska versionen).
Varifrån kommer Web Capture? Finns inte i min Tools-meny (i Firefox). Däremot finns det i Acrobat under File-menyn, Create PDF.
 
Firefox - webmail

Hejsan,

jag har börjat använda firefox och är mer än nöjd. Enda problemet jag stött på är att jag inte kan logga in på min webmail hos b-one.net som kräver att jag kör explorer 6.0 eller högre.

Jag har skrivet till dem och frågat om detta går att åtgärda men de hänvisade till att jag kunde använda deras standard mail som är av en enklare variant utan några som helst funktioner.

Varför fungerar inte det? Är det för att det blir enklare för b-one att bara rikta sig till en typ av browser eller är det för att explorer klarar av saker firefox inte gör?

/Micke
 
Re: Re: Firefox - webmail

ulltand skrev:
Vet inte, men antagligen använder sig b-one av någon funktion som inte är standard - men som fungerar i IE.

Att du inte kör med mailprogram istället.

Jag har använt mailprogram en del, men eftersom jag pluggar och använder mailen även i skolan, blir det problem eftersom mailprogramet tar hem breven till datorn.

/Micke
 
Man kan ju iofs ställa in så att den fortfarande lämnar breven på server efter det att de laddats hem om man vill.
 
Re: Re: Re: Firefox - webmail

mr_neo skrev:
Jag har använt mailprogram en del, men eftersom jag pluggar och använder mailen även i skolan, blir det problem eftersom mailprogramet tar hem breven till datorn.

Kolla om de stöder IMAP protokollet på mailservern, då har du alltid kvar mailen på servern.
Då arbetar du mot servern online hela tiden om inte mailklienten stöder offline-läge (dvs. kopierar ner dina mail lokalt).

Fördelen är att dina mail alltid är tillgängliga var du än är (speciellt om du har webmail också).
Nackdelen kan vara att mailservern inte tillåter hur mycket mail som helst... men då kan du iofs alltid flytta ner gamla mail till lokala foldrar...

-a
 
Re: En Firefox bakom örat

in2kma skrev:
Gillar också Firefox. Smidig och snabb. Tyvärr kan jag inte konvertera helt. Många sidor funkar inte i Firefox - nu senast PhaseOne's sidor för att regga sig för att kunna ladda sw, det vet tom om det!. Inte heller kan jag använda min intenetbank då Handelsbanken målat in sig ordentligt i IE hörnet. Det kanske har varit lite för lätt och kul och ballt och häftigt att vara "webbutvecklare". Jag menar, vem fan offrar en kväll på Spy Bar för att hacka kod som följer en trist standard! Fy på er "webbinvecklare".

Tyvärr så är det SmartTrust som inte fungerar med IE... SmartTrust breder sig ut mer och mer... det är väll eg. dom man ska sparka på?
 
Micke (och andra)... i egenskap av webbutvecklare kan jag meddela att firefox och andra browsers i samma utvecklingsskede bara stödjer grundläggande css, dom och javascript. Då är det inte så svårt att förstå varför de bara funkar med sidor av en mindre dhtml-natur.
 
skelett skrev:
...i egenskap av webbutvecklare...
Använder du funktioner på dina sidor som inte är standard enligt w3c?
Det är ju trots allt dryga fem procent som använder andra läsare än IE.

Eller menar du att tex FF inte klarar allt enligt w3c?

Eller är det så att man i dag använder sig av IE som standard istället för w3c?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.