ANNONS
Annons

Visa era fyrverkeribilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Solna

Här i Solna är folk verkligen sprängkåta. Här har dom pangat på hela dagen.
 

Bilagor

  • 400sprak.jpg
    400sprak.jpg
    87.7 KB · Visningar: 481
Vad duktiga ni är på raketplåtning.
Jag smälde nån plåt handhållet från en balkong. Siktade över en takås och inväntade en stigande och pang.

K10D tamron 28-70 2,8.

M 1/30 2,8 mf
 

Bilagor

  • fvr1.jpg
    fvr1.jpg
    42.9 KB · Visningar: 466
Jag som trodde att ett par promille ersatte stativet (200mm 3sek.)
 

Bilagor

  • mgl_fyrståltr.jpg.jpg
    mgl_fyrståltr.jpg.jpg
    93.6 KB · Visningar: 464
Senast ändrad:
I Åkersberga gick det hett till. Hörde att ett hus tog fyr.
 

Bilagor

  • mgl_fyrverk.jpg.jpg
    mgl_fyrverk.jpg.jpg
    96.5 KB · Visningar: 456
Fy f-n...

Inga bilder i år... f-bannat frustrerande och en bortkastad kväll då jag kunnat festa lite istället för att vänta på tolvslaget nykter för att kunna åka in till stan...

Jag rekade platsen i går kväll och tänkte skapa ett panorama över Stockholm. Jag åker för att komma fram tidigt och få en plats med fri sikt. När jag nästan är framme på småvägarna på Söder står en färdtjänstbuss och blockerar vägen med varningsblinkers på, inte en chans att ta sig förbi och det täpper till med bilar bakifrån. En evighet (känns det som, kanske är det tio minuter) står jag och väntar tills tanten i rullstol kommit ner från sin lägenhet och lastats i bussen och under tiden väller det in folk som går förbi mot utsiktplatsen. När jag äntligen kommer loss och hittar en parkering är det så mycket folk att det inte ens går att ta sig fram...

Jag ger upp och går tillbaka mot bilen. Nästan framme så ramlar det ner en utbränd raket som träffar stativet jag har på axeln och sedan smäller i backen, något varmt stänk bränner mig på halsen.

Nästa år får jag väl sova över som dom gör i biljettköerna...

Nu har jag druckit ett par glas och tyckt synd om mig färdigt, god natt och Gott Nytt År! :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Sabud skrev:
Jag som trodde att ett par promille ersatte stativet (200mm 3sek.)

Jo för f-n, men du måste räkna promille per sekund bara för att kunna optimera bilden.
I det här fallet lyckades du riktigt bra måste jag säga, vackert!

Å Anders Ö., surt, jobbigt och revanchlystet hoppas jag, bara att ta i igen nästa år.

Själv höll jag till på säkert avstånd på ett litet ställe med ganska små raketer, så frustrationsnivån och rädslan hölls på lagom låg nivå, men det blev några bilder i alla fall:
 

Bilagor

  • fyrverk_039.jpg
    fyrverk_039.jpg
    57.1 KB · Visningar: 603
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.