ANNONS
Annons

Visa er bästa bröllopsbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
hailstorm skrev:
det är sjukt magnus men jag såg att det var DIN bild... du har en speciell signatur.

Det finns säkert någon behandling du kan få för sin sjukdom... :)

Allvarligt taligt så ser jag inte det riktigt själv, men jag vet ju hur jag vill ha mina bilder.
 
Re: Re: Re: Re: oj!

froderberg skrev:
Tror inte att han hette Ricky eller Robbie. .. :)

Trodde väl det. Men tycker att han är ganska lik.:) I alla fall från den här vinkeln. Jag reagerade först på kavajen. Tyckte att den var lite Elvisaktig.:) Och sedan såg jag att killen var så lik Robbie! Vet inte vem han (Robbie) är gift med men tatueringen på brudens arm gjorde mig ännu mer misstänksam. Det skulle passa honom utmärkt tyckte jag då han själv har en del bilder på kroppen. Men sedan insåg jag att det skulle vara ganska osannolikt att du var där utan att berätta om det.:-D

Är det bara jag som tycker att killen är lik Robbie Williams? :-o Förlåt för OT.:)
 
Den här bilden är kanske inte min bästa rent tekniskt sätt. Men den gör mig väldigt glad varje gång jag får syn på den, den förmedlar en härlig känsla.

Det är den största utmaningen med bröllopsfoto - att få fram känslan (i detta fallet glädje och överraskning, en annan gång tillgivenhet eller ömhet). Det handlar ju om mer än att bara avbilda två personer (eller en, som i det här fallet).
 

Bilagor

  • joch_vigsel_087.jpg
    joch_vigsel_087.jpg
    39.7 KB · Visningar: 1,022
Gentlein skrev:
Den här bilden är kanske inte min bästa rent tekniskt sätt. Men den gör mig väldigt glad varje gång jag får syn på den, den förmedlar en härlig känsla.

Det är den största utmaningen med bröllopsfoto - att få fram känslan (i detta fallet glädje och överraskning, en annan gång tillgivenhet eller ömhet). Det handlar ju om mer än att bara avbilda två personer (eller en, som i det här fallet).

hehe... ja den är humoristisk...
 
Hade hämtat ut min D70 på posten kvällen innan och inte hunnit mer än att ladda batteriet och titta på de fina bilderna i kameramanualen (det var ingen idé att läsa den för den är på tyska och det kan jag inte) innan jag fotade min kusins hela bröllop. Detta är min favoritbild; tagen på bruden under ett depåstopp klockan sent på natten.
 

Bilagor

  • s.jpg
    s.jpg
    54.3 KB · Visningar: 1,114
Har väl bara fotat ett bröllop (min brors) och det var "nervöst" då jag inte alls kände att jag kunde något om bilder.

De 2 jag gillar mest är dessa:
Paret på bryggan där visst många opponerar sig mot att bruden hamnar bakom. Jag tycker det ser sött ut.

http://www.gesoulis.com/index.php?bigimage=Gesoulis/titta.jpg&page=2

Bild 2 som visar att det inte är fotografen (eller ens brudparet) som bestämmer när det är färdig-fotat.

http://www.gesoulis.com/index.php?bigimage=Gesoulis/sur-Linan.jpg&page=2
 
Här är 2 av mina bästa bilder.

large2.jpg


large12.jpg



Sen en kul sak, vet att Christel har nästan en exakt likadan bild som denna ifrån samma kyrka. Vore kul om du kunde visa den?

large4.jpg
 
okej.
lillgrabben på "mitt" bröllop var inte riktigt lika finklädd och strosade självsäkert mot mamman.
 

Bilagor

  • 05-02-19_469b.jpg
    05-02-19_469b.jpg
    32.7 KB · Visningar: 1,051
min första och enda bröllopsfotografering. Med lånad systemkamera och förstärkning av ett riktigt proffs gick det hyfsat ändå. Mest uppskattat blev nog runt omkring bilderna. På gäster, detaljer och stämmningen.Lätt att glömma annars.

Min egen favorit är denna. Trots oskärpa och utfrätta detaljer känns den lite busig och romantisk tycker jag.


http://www.mhldesign.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=316146
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.