Re: Re: Re: Re: Re: Frilans
ollecarlsson skrev:
Eh hmmm asså är det ett skämt eller? För det första, om jag jobbar 15 timmar per dag med mode. När skall jag ha tid att plåta på fritiden om jag skall hinna med att producera musik, ragga brudar, lira hockey, träffa polare, köra cross, festa blablabla?
Hur blir en aktiv fotografs bilder omoderna? Det är ungefär som att fråga Göran Persson; När blir din politik omodern?
Det som kanske retar mig mest i ditt inlägg är att många tänker som du: Jag skall vara all around, många dörrar öppna och duktig på mycket för att ha ett brett och stabilt kontaktnät.
Då blir min ledfråga; Kommer du någonsin komma in i en enda dörr om du är totalt värdelös på allt?
Kan du gå ut forskautbildningen inom fysik och sedan försöka få ekonomiskt stöd inom samtlig vetenskaplig forskning?
Tänk om.
Jag är ledsen att jag retar dig, men du verkar vara väldigt lätt att reta med tanke på att alla vi runt dig tydligen är clowner och dumma i huvudet.
Jag menade att du inte verkar vara öppen och nyfiken på andra intryck än din egna stil, men det är säkert inte så, du bara utstrålar den känslan genom dina texter. Jag missuppfattar dig säkert.
Jag visste inte att du jobbar 15 timmar om dagen och har så mycket hobbys, jag känner inte dig. Då förstår jag att du inte har nått intresse av foto på fritiden, du behöver inte vara otrevlig för det.
Jag var bara nyfiken på hur en duktig modefotograf fotograferar annat, jag menar inte att du måste sälja dessa bilder eller visa dom för dina kunder.
Jag kan lova dig att en politikers politik blir omordern om han inte suger i sig intryck från andra runt sig med andra åsikter.
Jag jobbar inte som fotograf så jag kan bara se till mitt yrke som ljudtekniker.
Jag kan inte ta mig lyxen att bara spela in en typ av musik eller göra en typ av TV, jag måste vara bra (bäst) på mycket, kanske inte allt men mycket. Det gör mig inte "totalt värdelös på allt", jag klarar liksom många andra (och säkert du också) att lära mig fler saker under ett liv. Sen kan man välja att bara bli speciallist på ett område om man vill och har råd med det, självklart.
Jag ser till att vara bra genom att läsa mycket, jobba mycket och lyssna på människor med mer erfarenhet än jag själv.
Det gör säkert du också, det var det jag frågade om.
Jag tror inte så många fotografer kan leva på att bara fota mode t.ex. så du har väl lyckats efter mycket slit att nå en härlig nivå.
Grattis till din framgång, och all lycka i framtiden. Hoppas att jag slipper ett nytt snäsigt svar på detta, för jag menar bara gott med denna text som alla andra texter.
MVH
Daniel