linaphoto
Aktiv medlem
Johan P skrev:
Det är ju som hittat! ;-)
Tja, med hopp om att få stipendier och CSN ska det nog funka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Johan P skrev:
Det är ju som hittat! ;-)
ollecarlsson skrev:
Om man inte kan lära sig fotografera på egen hand så kommer man heller aldrig kunna bli en yrkesfotograf eftersom jobbet är självständigt och bygger på att man kan lära sig på egen hand.
ollecarlsson skrev:
Om man inte kan lära sig fotografera på egen hand så kommer man heller aldrig kunna bli en yrkesfotograf eftersom jobbet är självständigt och bygger på att man kan lära sig på egen hand.
LinaH skrev:
bullshit.
sorry, men jag kan inte förmå mig vara mer specifik mot ett sånt korkat inlägg.
Bästa läraren må vara en yrkesfotograf även om bästa skolan är en själv och all inspiration. [/B]
ollecarlsson skrev:
Så du utvecklar din fotograferande via kurser eller? Eftersom 99.99% av alla yrkesfotografer utvecklar sitt eget sätt att fotografera så finns det ju ingen som helst anledning att börja karriären med att indoktrineras av lärare som paradoxalt nog inte vet vad de snackar om. De är ju inte ens verksamma i arbetslivet eftersom de är lärare. Bästa läraren må vara en yrkesfotograf även om bästa skolan är en själv och all inspiration.
ollecarlsson skrev:
Så du utvecklar din fotograferande via kurser eller?
indoktrineras av lärare som paradoxalt nog inte vet vad de snackar om. De är ju inte ens verksamma i arbetslivet eftersom de är lärare.
Highweiss skrev:
Man KAN klara sig på egen hand och jag hoppas för alla del att Olle gör det. Men realiteten är den att en överväldigande majoritet av alla mänskor som är framgångsrika inom sina yrken... är utbildade! Utbildning och framgång hänger ihop, det är ingen slump.
Som vanligt initierat och läsvärt av Johan.Johan P skrev:
Jag tycker att båda "sidor" i denna diskussion har sina poänger...
Estethia skrev:
och du har gått jättemassor med skolor och vet precis vad du pratar om, förstår jag?
alla dom skolor jag gått och jobbat på har haft yrkesverksamma fotografer som lärare.
(samma sak med konstskolorna faktiskt)
och alla lärare har uppmuntrat till att ta inspiration av andra yrkesfotografer för att lära tekniken och bygga upp ett intresse för yrket och sen pushat för att eleverna ska skapa sig en stil utifrån det dom lärt sig, den inspiration dom fått och det grundliga tekniska dom lärt.
men det är väl helt åt fanders då, enligt dig?
mäkta konstigt.
för jag känner många riktigt duktiga fotografer som har varierande skolor bakom sig, men dom är väl helt stillösa och blasé och urdåliga då, om man ska tro dig...?
tips. slå upp ordet ödmjukhet, respekt, samt vanligt hyfs i nån ordbok är du snäll.
eller gå å ta en kopp te och lugna ner dig och kom ner på jorden.