Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad är vi nu måntro? Bågen på bilden föreställer en geografisk *tud, men vart längs denna *tud befinner vi oss?
 

Bilagor

  • IMG_0413.jpg
    IMG_0413.jpg
    10.2 KB · Visningar: 78
Känns som att det handlar om Nordamerika.

och i så fall är det ju inte ekvatorn i alla fall - om Du har rätt

Jag har inte minsta susning
Om det är en av de stora *tuderna kan vi utesluta 180 grader tycker jag
Om nollmeridianen kanske Frankrike eller Spanien
Tveksamt om ekvatorn passeras av en sådan här väg möjligen i Sydameriak
Södra polcikeln utesluten
Norra polcirkeln kanske Canada - Alaska

Kankse inte någon superkänd *lat alls
 
Jag har ingen aning, men kan bågen ha med latitud 0 att göra? Lämnar dock en gissning- Quito.

per
 
Senast ändrad:
Min första tanke var att bågen också symboliserade solen, och då kanske den latitud där solen vänder, nämligen Kräftans vändkrets som går över Mexiko. Men det visade sig ju att det inte är någon "riktig" latitud.

Däremot tycker jag longitud 100 Väst stämmer bra in på mina funderingar, och av vad man kan utläsa av fotot.
 
Hmmm - det är väl ändå så att Per är ute efter ekvatorn och det är väl en lattitud medan 0-meridianen är en longitud - Hmmm

Ingen fara med avslöjandet - jag har jagat längs 0-meridianen ett längtre tag och se nu fått napp.
Nordöstra Spanien där 0-meridianen korsar AP2 eller E90 eller vad den nu kan heta när man ändrar vägnamn
 
Finns "Track it" för bilder?

Jag har ingen susning. Det skulle finnas SonyEricssons musiktjänst "Track it" för bilder så man kunde ladda upp bilden och systemet listar ut var den är tagen...

Ser inte ut som västkusten...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.