ANNONS
Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Thingvellir där världens älsta parlament grundades?

Correctamundo på båda punkterna

Jag tänkte dock på att där möts den nordamerikanska och eurasiska kontinentalplattan

Ravinen kallas "tingsmännens ravin", Almannagjá.

Sprickbildningen är fortfarande aktiv och utvidgar sig närmare 5 mm varje år. Området består av den stora raviner och en mängd mindre förkastningar på en bredd av närmare 400 meter.

Tråden är din!
 

Bilagor

  • gissa2.jpg
    gissa2.jpg
    96.7 KB · Visningar: 136
Oki!


400m i västlig rikting från denna plats finns en byggnad med ett udda fönster i. Vad heter konstnären som skapat det (fönstret)?
Hoppas det är ok att göra så här, även om tråden heter vilken plats? Liten twist.
 

Bilagor

  • hang.jpg
    hang.jpg
    29.2 KB · Visningar: 125
Gissar att du är i Köln.

Gällande byggnaden gissar jag på katedralen, den ligger ju nära stationen och har massor av udda fönster men konstnären har jag ingen aning om.
 
Tror inte att det är Köln för det är ett Schweiziskt tåg.

Den enda bygnaden med speciella fönster jag känner till här är Fraumünster i Zürich där Chagall har målat fönstrerna.

/Karl
 
Ja, Surgeon har rätt om platsen (imponerad) men nu är det bara konstnären. Först till kvarn.
 

Bilagor

  • hang2.jpg
    hang2.jpg
    89.3 KB · Visningar: 115
Gerhard Richter.

Har ingen egen bild att lägga upp förrän senare ikväll så vill någon ta över tråden så gör gärna det
 
Nej, fortfarande fel. Det är midsommar, och denna plats har av tradition väldigt många besökare just vid detta tillfälle.
 
Lite fler ledtrådar, kanske... Det får bli i textform, för på jobbet har jag inte fler bilder.
John Hall, grosshandlare, köpte egendomen i slutet på 1700-talet för att bygga ett sommarställe. Carl Wilhelm Carlberg fick uppdraget att rita det som numera kallas ett slott, och även dess vackra trädgårdar.






Red pga felstavn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.