Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fasicken , har du surfat runt på alla öarna ?
Har kollat in ett par som ser imtressanta ut. Åker gärna till Isle Of Lewis, såg coolt ut.
 
Fasicken , har du surfat runt på alla öarna ?
Har kollat in ett par som ser imtressanta ut. Åker gärna till Isle Of Lewis, såg coolt ut.

Har bilat runt på fel sida av vägen på två semestrar. Är dessutom lite geonörd så jag gillar att komma runt till olika ställen.

/Karl
PS ni tittar på för små öar.
 
Min syrra bor i Södra England så jag har varit där sedan 1983 ett par gånger per år. Har dock ett antal öar kvar.
Nä, jag har inga fler förslag så jag pausar ett tag.
 
Senast ändrad:
Innan jag slänger in handduken säger jag Inverness. (stavade fel)

Inverness är också för långt söderut.

Båtresan som påbörjades i inlägg #11470 tillika platsen jag söker tog mig till ögruppen där Highland Park destileras. Den här bilden är tagen på en av öarna i den ögruppen när jag stog vid platsen jag söker.

/Karl
 

Bilagor

  • DSC_1049.jpg
    DSC_1049.jpg
    8.2 KB · Visningar: 89
Läste om kyrkoviken på Wikipedia, kan det möjligen vara Kirkwall?

Nu är vi nära, men nu bytte du ö trots att du var på rätt ö innan. Efter båtturen som jag startade på platsen jag söker och en liten taxiresa så kom jag till Kirkwall. Från Kirkwall tog jag båten till Lerwick som det också gissades på tidigare i tråden.

/Karl
 
Från St Margaret´s Hope hade jag tagit taxi direkt till Kirkwall.

Inverness har det redan gissats på och Inverness ligger på samma ö som platsen jag söker men är aldeles för långt söder ut.

/Karl
 
Denna var svår, har lärt mig så mycket om Skottlands olika städer genom att googla och använda Google Earth, så det tackar jag för. ;-)

Men fan, jag hittar inte en stad som ser ut som på din bild norr om Inverness
 
Nu är det bara gissningar utan tankeverksamhet

Thurso

Jamen visst, det var så lätt att ingen tankeverksamhet ens behövdes.

Scrabster och Thurso är så nära varandra så även om det var Scrabster jag lämnade så var det mycket Thurso på bilden.

Jag parkarade bilen i Scrabster eftersom det var aldeles för dyrt att ta med bilen på båten och tog en liten tur till Orkney och Shettland. Mycket vacker liten tur som jag varmt rekomenderar.

/Karl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.