Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är Thurso en ö?
Var inte utgångsfrågan, vilken ö lämnar jag?
Jag har säkert missat nåt som vanligt.
 
Han har sagt att ön är större än Isle Of Man.
England, Wales, Skottland sitter ihop men är fortfarande en stooooor rackarns ö.

Skoj bild, svårt och mycket att lära sig. Mer sådana.
 
OK, ny plats

Vad heter platsen och vad är det som är speciellt med platsen
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    91.4 KB · Visningar: 68
Vild gissning: Lindisfarne Causeway på väg till The Holy Island? Det speciella är att vägen endast är farbar vid lågvatten.
 
Ledtråd 1

Norden är ett område i norra Europa, som består av länderna Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige samt de självstyrande områdena Åland (tillhör Finland) samt Färöarna och Grönland (tillhör Danmark). Dessa fem stater och tre självstyrande områden är alla separata medlemmar i Nordiska rådet och Nordiska ministerrådet.
 
Jag tror att det handlar om transport av torv. Färöarna eller Finland. Möjligen en gammal järnvägsbank som numera fått lämna plats till bilar.
 
Det kanske det finns där, inte vet jag.

Men platsen har ett namn och är mycket känt för det som är speciellt med platsen, och platsen är inte känd för att det finns en möjlig kulvert där ;-)

Jag tror inte att de skulle bygga en kulvert där IOFS
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.