Advertisement

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi befinner oss i Högsby Kommun och hälsar på lokalredaktören för Östran.

Det var rackarns, bravo Per - den träffade ladugårdsväggen. Behöver bara lite mer precisering nu. Klättrar man upp så såg det ut så här häromveckan:
 

Bilagor

  • IMG_1670_1_2Enhancer 400.jpg
    IMG_1670_1_2Enhancer 400.jpg
    77.6 KB · Visningar: 105
Tackar, jovisst är det digitalt S/V, dessutom ett litet HDR-experiment. Bara att klämma fram platsen då?

Tornet står vid en skidbacke i skogen, antar att det är en av Smålands få - för den som vill googla sig till svaret och ev. hinna före digitell. Här går det undan för sonen fast han är fryst på 1/800 sek:
 

Bilagor

  • IMG_1600 400.jpg
    IMG_1600 400.jpg
    77.9 KB · Visningar: 108
Du får tycka vad du vill klåfinger, men personligen tror jag Per inte vill ta över tråden (han äger den nästan jämt). Jag, som för ögonblicket äger tråden, ger den till den som namnger platsen. Även dig om du klämmer fram det.
 
Svårt att förstå hur det kan vara svårt att förstå reglerna i denna tråd?

Egen bild
Plats

Någon gissar rätt på orten/platsen

Någon tar över tråden

Vill man inte ta över tråden gissar man inte
 
Nu tycker jag att det är ett jädrans gnällande i denna tråden. Kan vi inte gissa på bilderna istället för att gnälla på bilderna. Ibland är det svårare och ibland är det lättare så har det väl alltid varit?

/Karl
 
Jag är tämligen säker på att tornet står vid Aboda klint och slänger därför helt fräckt in en ny bild.

Vilken ö lämnar jag här.

/Karl

PS bilden blev så liten att man inte ser något på den att jag slänger in en till med en gång där man ser lite mer av fastlandet från den första bilden.
 

Bilagor

  • DSC_1063.jpg
    DSC_1063.jpg
    11.5 KB · Visningar: 85
  • DSC_1059.jpg
    DSC_1059.jpg
    8.7 KB · Visningar: 84
Har vi lämnat Jersey/Guersey ?

Dom öarna har jag också lämnat men så var inte fallet denna gången. Rotvälskan är den samma på denna ön som kanalöarna även om dialekten inte är identisk.

Lägger med en till bild på ön jag lämnade, inte för att det hjälper så mycket men det var fint.

/Karl
 

Bilagor

  • DSC_1088.jpg
    DSC_1088.jpg
    13.4 KB · Visningar: 78
För att inte förstöra tråden igen så är det platsen jag söker som var med på första bilden. Platsen ligger inte på Isle of man.

Ni får dock gärna grovsikta på att gissa öar till att börja med.

Vare sig Jersey eller Isle of man är speciellt långt ifrån ön ifråga.

/Karl
 
När man lämnar Lerwick så ser det ut så här.

Nu kommer dock en otroligt hjälpande ledtråd. Denna gissning ligger närmast platsen jag söker men den var absolut längst ifrån ön i fråga.

/Karl
 

Bilagor

  • DSC_1218.jpg
    DSC_1218.jpg
    11 KB · Visningar: 89
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.