Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Där Thorden byggde Sveriges största tankbåt.

Efter att ha funderat på saken tror jag att den döptes till Nanny.
 
Senast ändrad:
Okej, jag fattar. Trodde ett tag att du med hemstad syftade på Sala där jag växte upp. Men du menar alltså Uddevalla där jag bor nu.

Din tur att lägga upp en bild, Per!
 
De ä inte så många som bor på stället, men av di som bott där, va de möe fint folk. En del tyckte om å späxa.
 
Om det inte är totalt strömavbrott hos Er så kommer här ytterligare en ledtråd.

Om Du vill besöka platsen, så skall Du boka biljett hos NKlJ.se, det är hög tid, om det är för sent får Du ta cykeln.
 
Äntligen Jan-olof, och späxa stavas med e. Vad tog Du det på? Nyfiken, sedan är tråden Din.
Kommunen har färst (minst antal) invånare av alla kommuner i vårt land.

Innan Du hinner svara lägger jag in en bild på hela stationen.
 

Bilagor

  • 8 nya bilder 248.jpg
    8 nya bilder 248.jpg
    23.3 KB · Visningar: 79
Senast ändrad:
Äntligen Jan-olof, och späxa stavas med e. Vad tog Du det på? Nyfiken, sedan är tråden Din.
NKlJ skrev du, och cykla, då var ju geografin inringad, hade ett svagt minne av att banvallen längs Klarälven var omgjord till cykelled. Sen gällde det att hitta orten, och där hade jag tur, Googlade på Ransäter (som var den plats som dök upp i huvudet) och hamnade då i Munkfors och där hittade jag byggnaden.
 
Och nu när Du hittat hem till Munkfors kan Du läsa om vilka spexare som där vuxit upp. Vid tillfälle bör Du besöka Lerin och njuta av hans akvareller.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.