Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Kijana
Aktiv medlem
Finns ju några banor med en vänsterkurva och lite gräs...
En ren gissning blir därför...Anderstorp?
(Vilken klass är det som kör?)
Men det var gissningen på Anderstorp, och mer korrekt Scandinavian Raceway, som var rätt!
Ja, helt klart finns det en hel del banor med en vänsterkurva, eller högerkurva sett ur förarnas perspektiv. Bilden är tagen vid utgången av "Karusellen" som föregår start- och målrakan, den 1 maj 2005. Fast vilken klass som kör(de) håller jag inte riktigt rätt på.
Arne S
Aktiv medlem
Men det var gissningen på Anderstorp, och mer korrekt Scandinavian Raceway, som var rätt!
Ja, helt klart finns det en hel del banor med en vänsterkurva, eller högerkurva sett ur förarnas perspektiv. Bilden är tagen vid utgången av "Karusellen" som föregår start- och målrakan, den 1 maj 2005. Fast vilken klass som kör(de) håller jag inte riktigt rätt på.
Naturligtvis högerkurva...
Ska nog satsa en peng på oddset idag, ren gissning som gick hem.
Har plockat fram en ny bild i all hast. Vill ha en ganska exakt position var vi nu befinner oss.
Bilagor
Arne S
Aktiv medlem
Helsingborg? Danmark ser iofs lite väl nära ut...
Det är till viss del Danmark du ser och du är väldigt nära men jag vill ha det lite mer exakt än såå..
/Arne
Qrisse
Aktiv medlem
Det är till viss del Danmark du ser och du är väldigt nära men jag vill ha det lite mer exakt än såå..
/Arne
Då gissar jag att det är taget vid inloppet till Råån, ungefär vid
Lat 55.991891 Lon 12.742574
http://maps.google.se/maps?f=q&sour...574&spn=0.007969,0.015299&t=h&z=16&iwloc=addr
Arne S
Aktiv medlem
Då gissar jag att det är taget vid inloppet till Råån, ungefär vid
Lat 55.991891 Lon 12.742574
http://maps.google.se/maps?f=q&sour...574&spn=0.007969,0.015299&t=h&z=16&iwloc=addr
Visst är det inloppet till hamnen i Råå! Härifrån utgick ensamseglaren Kurt Björklund när han gav sig ut på sina 4 ensamseglingar runt jorden (varav han fullföljde 3). Han skänkte sedan sin båt, Golden Lady, till museet i Råå där den finns att beskåda. Kurt gick tyvärr bort för ett par år sedan.
Måste dela ut pluspoäng för din exakthet, platsen där jag stod slår inte på många meter från markeringen du gjort på googlemaps.
Nåväl, tråden är din !
/Arne