Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj då, var det så bra? Man blir ju nästan generad.
Bilden från besöket av kyrkan har jag förresten kvar....
 

Bilagor

  • gaupka.jpg
    gaupka.jpg
    77.9 KB · Visningar: 127
Men vi går raskt över till nästa bildfråga i stället. För ni är väl med på banan igen?
 

Bilagor

  • gissebild46.jpg
    gissebild46.jpg
    71.7 KB · Visningar: 125
Finns ju några banor med en vänsterkurva och lite gräs... ;)

En ren gissning blir därför...Anderstorp?

(Vilken klass är det som kör?)
 
Finns ju några banor med en vänsterkurva och lite gräs... ;)

En ren gissning blir därför...Anderstorp?

(Vilken klass är det som kör?)

Men det var gissningen på Anderstorp, och mer korrekt Scandinavian Raceway, som var rätt!

Ja, helt klart finns det en hel del banor med en vänsterkurva, eller högerkurva sett ur förarnas perspektiv. Bilden är tagen vid utgången av "Karusellen" som föregår start- och målrakan, den 1 maj 2005. Fast vilken klass som kör(de) håller jag inte riktigt rätt på.
 
Men det var gissningen på Anderstorp, och mer korrekt Scandinavian Raceway, som var rätt!

Ja, helt klart finns det en hel del banor med en vänsterkurva, eller högerkurva sett ur förarnas perspektiv. Bilden är tagen vid utgången av "Karusellen" som föregår start- och målrakan, den 1 maj 2005. Fast vilken klass som kör(de) håller jag inte riktigt rätt på.

Naturligtvis högerkurva...
Ska nog satsa en peng på oddset idag, ren gissning som gick hem.

Har plockat fram en ny bild i all hast. Vill ha en ganska exakt position var vi nu befinner oss.
 

Bilagor

  • platsen.jpg
    platsen.jpg
    75.9 KB · Visningar: 107
Hmm, letar nåt element som på nåt vis kan leda en i någon riktning men hittar inget. Ser svenskt ut så jag drar till med Oskarshamn.
 
Såja, nu kommer det igång igen. :)

Men tyvärr, varken Visingsö eller Oskarshamn är rätt.
Däremot stod jag i Sverige och plåtade detta hamninlopp.

Mer ledtrådar senare...om det behövs.
 
Nix, även om det hade varit trevligt. Funderar på ett besök till Öland.

Kurt och hans gyllene dam var hemmahörande här, faktum är att damen i fråga fått sin eviga vila här....
 
Då gissar jag att det är taget vid inloppet till Råån, ungefär vid
Lat 55.991891 Lon 12.742574

http://maps.google.se/maps?f=q&sour...574&spn=0.007969,0.015299&t=h&z=16&iwloc=addr

:)
Visst är det inloppet till hamnen i Råå! Härifrån utgick ensamseglaren Kurt Björklund när han gav sig ut på sina 4 ensamseglingar runt jorden (varav han fullföljde 3). Han skänkte sedan sin båt, Golden Lady, till museet i Råå där den finns att beskåda. Kurt gick tyvärr bort för ett par år sedan.

Måste dela ut pluspoäng för din exakthet, platsen där jag stod slår inte på många meter från markeringen du gjort på googlemaps.

Nåväl, tråden är din !

/Arne
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.