Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Boston är rätt, den röda linjen kallas för övrigt Freedom Trail eftersom den leder förbi alla byggnader som har anknytning med den amerikanska revolutionen.

Det krävdes nästan målfoto för denna, men perstromgren verkar ha varit några sekunder före, så varsågod...

Åh, tack! Då måste jag hem och botanisera. Återkommer inte förrän till kvällen!

Per.

Japp, nu har jag hittat nå't. Jag har ingen aning om detta är svårt eller lätt, men här är mitt bidrag:

Per

Bilagor

• buss.jpg
    buss.jpg
    83.7 KB · Visningar: 119
Jag raderade mitt inlägg eftersom jag svarade en minut för sent. Det var oartigt mot Dig Per eftersom Du vänligen skrev några rader till mig.

För Din kännedom figurerade bussmodellen med sin vänstertrafik i forumet för ett par månader sedan, och då i staden Gozo.

per

Senast ändrad:
Okej, då kör vi!
Jag tror förvisso att någon tar den här ganska lätt...

Bilagor

• DG_1.jpg
    DG_1.jpg
    88.4 KB · Visningar: 107
Stämmer bra! Har aldrig stannat till vid den där Dragon Gate, bara kört förbi massvis med gånger.

Din tur.

Tackar! Visst är Dragon Gate ett märkligt projekt? Rätt vågad satsning om man säger... Jag var in där för några år sedan och då fanns det en magnifik koppartavla över Stockholm. Den måste ha kostat en förmögenhet.

Men risk för att verka fantasilös så fortsätter jag med denna bild (Jag befinner mig långt från mitt bildarkiv i både avstånd och tid så jag tager vad jag haver). På vilken plats hittar man denna figur?

Bilagor

• city.jpg
    city.jpg
    68.8 KB · Visningar: 97
Tackar! Visst är Dragon Gate ett märkligt projekt? Rätt vågad satsning om man säger... Jag var in där för några år sedan och då fanns det en magnifik koppartavla över Stockholm. Den måste ha kostat en förmögenhet.

Men risk för att verka fantasilös så fortsätter jag med denna bild (Jag befinner mig långt från mitt bildarkiv i både avstånd och tid så jag tager vad jag haver). På vilken plats hittar man denna figur?

Gissar på Krabi i Thailand

Krabi stad i Thailand. Fotograferade samma figur för ett par veckor sedan.

/Qrisse

Visst är det Krabi! Var dit och förlängde visumet i veckan.

Målfoto blev det men Marcus var snabbast. Din tur igen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar