Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
:)
Visst är det inloppet till hamnen i Råå! Härifrån utgick ensamseglaren Kurt Björklund när han gav sig ut på sina 4 ensamseglingar runt jorden (varav han fullföljde 3). Han skänkte sedan sin båt, Golden Lady, till museet i Råå där den finns att beskåda. Kurt gick tyvärr bort för ett par år sedan.

Måste dela ut pluspoäng för din exakthet, platsen där jag stod slår inte på många meter från markeringen du gjort på googlemaps.

Nåväl, tråden är din !

/Arne

Tack så mycket. Google Maps är väldigt användbart när man börjar få ett hum om var man skall leta. :) Här kommer så en ny bild, inte Sverige, men väl i Europa.

Bilagor

• b.JPG
    b.JPG
    38.4 KB · Visningar: 123
Bath är helt rätt. Dock är det inte The Circus, utan Royal Crescent som ligger ett par hundra meter väster om The Circus.

Men staden räcker, så tråden är din.

/Qrisse

Eftersom jag har varit i Bath så känns det lite förargligt att jag inte även tog rätt plats.

Vem vet var denna byggnad ligger?

Bilagor

• img_4650e.jpg
    img_4650e.jpg
    18 KB · Visningar: 140
Morerna var ju Araber och Berber, så jag vet inte om jag kan påstå att det är någon skillnad på Morisk och Arabisk stil... men visst, man säger ju normalt morisk stil.

Hursomhelst, om det inte är Spanien eller nordafrika så skulle det kanske kunna vara någonstans i Sydamerika?

Korset ser lite grekiskt ortodoxt ut, så jag gissar på att vi är någonstans i östra eller nordöstra delarna av Medelhavet, dvs. Grekland, Turkiet eller mellanöstern.

Pelle börjar närma sig, men det är fel stad. Jag trodde det här skulle vara en lätt bild, vissa akademiker skulle nog ta den direkt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar