Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tackar! Visst är det väl den statyn som glada skottar har som tradition att alltid sätta en vägkon på huvudet på?

Eftersom jag befinner mig långt från mitt bildarkiv så tar jag vad jag haver och då blev det denna:
 

Bilagor

  • platsen.jpg
    platsen.jpg
    46.3 KB · Visningar: 125
En anekdot medan ni funderar:
Min klass åkte på skolresa hit när jag gick i feman. Året var 1975. Efter en lång och tråkig rundvisning i byggnaden var humöret på klassen inte på topp. Många av oss längtade till det intilliggande museet som skulle besökas efter denna byggnad. När guiden maler på som värst (i dag hade jag tyckt att det var mycket intressant men då var det annat som lockade) får jag syn på något 2-3 meter långt och spetsigt föremål som hängde i taket. Jag frågade guiden vad det var (jag hade nog en förhoppning om att det var något vapen med någon tillhörande spännande historia). Men guidens svar fick mig att önska mig den där knappen som öppnar en lucka i golvet och tar en därifrån (på den tiden, i den åldern i fel sällskap (med lärare och klasskamrater) så kunde en sådan behövas ibland) och klassen att brista ut i gapskratt. Det var nämligen inget häftigt vapen, det var en valpenis...
 
Skokloster var vackert, i synnerhet om man jämför med den nya bilden. Var är den tagen?

per
 

Bilagor

  • 20 fototeknik 126.jpg
    20 fototeknik 126.jpg
    13.3 KB · Visningar: 183
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.