Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Aha, då lärde jag mig något nytt. Men finns det inte ett Pah Dam i Kalifonien också?

Men landet är rätt! En ny ledtråd i form av en ny bild tagen denna kväll (det är kväll här nu) i den efterfrågade staden...
 

Bilagor

  • dragkamp.jpg
    dragkamp.jpg
    80.4 KB · Visningar: 296
Ny ledtråd: Samma stad, samma festival. Bilden tagen i går kväll på festivalens tredje och sista dag.
 

Bilagor

  • festivalen2.jpg
    festivalen2.jpg
    77 KB · Visningar: 274
Rayong?

detta är svårt .... :)

Nej, men en del av "stadens" riktiga namn är delvis lika...

Ja, den kanske var lite väl knölig... Men jag måste säga att du nosade upp spåret snabbt ändå. Om man tittar på mäniskorna på bilderna så ser man klädsel från olika kulturer och religioner. Även västerlänningar som deltar i dragkampen. Festivalen är till för att länka samman ortens olika folkgrupper. Första bilden föreställer en fyr. Alltså: ett mångkulturellt samhälle vid vattnet...
 

Bilagor

  • festivalen3.jpg
    festivalen3.jpg
    56.5 KB · Visningar: 277
En sista bildledtråd innan jag går och lägger mig (här är klockan mycket nu).
 

Bilagor

  • festivalen4.jpg
    festivalen4.jpg
    75.8 KB · Visningar: 274
Här är stadens pir som för några år sedan figurerade flitigt på bild. Egentligen var det väl föregångaren till denna pir som då syntes på bild.
 

Bilagor

  • festival.jpg
    festival.jpg
    50.4 KB · Visningar: 256

Javisst, eller Ban Sri Raya som den egentligen heter. Piren försvann i Tsunamin utom delen längst ut i havet. Där stod en bil som blev flitigt avbildad då det begav sig. Festivalen firas tillsammans med Chao Ley (sjözigenare), muslimer, budister och oss faranger (utlänningar av europeiskt ursprung).

Över till Piggelin...
 
Ny utmaning

Tar en lätt en nu första gången jag är med i denna tråden....

Var och vad heter denna staden?
 

Bilagor

  • _SC_4642.jpg
    _SC_4642.jpg
    20.7 KB · Visningar: 163
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.