Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Va kul! Det som missledde var ju naturligtvis ljuset. Din bild ser ut som en solig dag närmare ekvatorn medan minnet av Rocky är grå höstrusk. Men solen skiner naturligtvis även i Philadelphia. Det var för övrigt årtalet 1976 som lockade fram svaret.

Jag återkommer strax med en bild på ett fängelse...

Det kanske det inte är. För tidigt, alltså.

Men tills dess gissar jag på Spandaufängelset i Berlin.

Nej, men även detta fängelse har en del med andra världskriget att göra. Fångvaktarna blev fångar så att säga...

Läger till en bild med mer omgivning. Där finns en mängd pyttesmå ledtrådar som både utesluter alternativ och som pekar ut riktningen.

Bilagor

• jail3.jpg
    jail3.jpg
    29.3 KB · Visningar: 1,226
Är det vänstertrafik?
Kan inbilla mig att det är det, men det är smått och jag har för lågt mm-tal på glasögonen ;-)
Ja!
Antingen så inbillar du dig bra eller så är inte synen så dålig ändå! Visst är det vänstertrafik. Det är svårt att se på bilarna men kanske lättare på köbildningen i korsningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar