** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Solen brukar gå upp i öster, sen 6 miljarder år typ så du har inte fel. Jag är förvirrad av ledtrådarna men fortfarande entusiastisk. Ett helt gäng timmar österut får mig att gissa västindien istället? Men då känns allting fel i suddbilden.

Lite snurrigt blir det med ledtrådarna. Rena natta för egen del. Så därför kan jag utan att skämmas gissa på Maldiverna.

Draget har skett i rätt riktning, österut. och dra en bit ytterligare, men håll Dig kvar i Stilla Havet.

Bilden visar andra gäster den kväll då det var dans.

per

Bilagor

• 20 fototeknik 061.jpg
    20 fototeknik 061.jpg
    21.5 KB · Visningar: 81
Nej, men du kom närmare. Men fortfarande en bit att åka.

Edit: det kanske är för svårt, men jag tänkte att jag ger en ledtråd per gissning. Till slut är det inringat :)

Senast ändrad:
Hmm, är det för svårt eller gör jag fel eller är jag bara otålig? :)

Det här gamla lagret (numer loppis) ligger några kilometer från målet. En klassisk ryssbränd bruksort vid kusten vars produkter användes livsnödvändigt dagligen i många 10.000-tals tals svenska hem för 100 år sen. Men vi är alltså några km från målet.

Bilagor

• IMG_2301 400.jpg
    IMG_2301 400.jpg
    42.8 KB · Visningar: 93
Hmm, är det för svårt eller gör jag fel eller är jag bara otålig? :)

Det här gamla lagret (numer loppis) ligger några kilometer från målet. En klassisk ryssbränd bruksort vid kusten vars produkter användes livsnödvändigt dagligen i många 10.000-tals tals svenska hem för 100 år sen. Men vi är alltså några km från målet.

Du är nog bara otålig ;)

Näfveqvarn?

Bravo, nästan i mål :). Peter hittade rätt produkt (vedspisar), och Jan-Olof rätt ort, Nävekvarn. Men målet ligger alltså några km därifrån, men starka kopplingar till bruksorten finns i dessa hyttetrakter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar